معرفی کتاب «نیم‌نگاهی به خود خدايي شيطان گرايان»

معرفی کتاب «نیم‌نگاهی به خود خدايي شيطان گرايان»

نویسنده کتاب نيم نگاهي به خود خدايي شيطان گرايان ،حمزه شريفي دوست است. این کتاب توسط- موسسه فرهنگي بهداشت معنوي عصر آگاهي،  منتشر شده است. فهرست عناوین این کتاب شامل: تاریخچه، دوره انکشاف شیطان‌گرایی، جادوگری، شیطان‌گرایی مدرن (سیتنیسم، شاخه سیانسیم، نگاهی به کتاب مقدس شیطان پرستان، موسیقی در مرام شیطانی، استفاده وسیع شیطان گرایان از نماد، هالیوود پیامبر شیطان پرستی، شیطان وافعی و اخرین کلام شیطان است.

در تاریخچه این کتاب آمده است که چنانکه ويل دورانت در تاريخ مشرق زمين يادآور شده است: گروه­هايي از انسانهاي بدوي، به علت نسبت دادن پديده‌هاي منفي به موجودات شرير (از جمله شيطان) قائل به نوعي دوگانه گرايي و ثنويت شدند و در کنار تعليمات انبياء به تعظيم و تجليل از  قدرت­هاي شر گرايش پيدا نمودند. آنها تصور مي­کردند امور منفي نمي‌تواند از خداوند مهربان صادر شود و اين کارها بايد از مبدا شرارت به جهان خلقت سرايت کند. از همين جهت، براي جلب رضايت مبدا شرور، آيين­ هاي خاصي را ابداع کردند و در اين آيين­ها به اعمالي که با مبدا شرارت همخواني داشته باشد مبادرت ورزيدند. . .

 در ادامه مقدمه نیز آمده است که گام دوم شيطان­گرايي که شيطان گرايي قرون وسطايي نام گرفته است؛ از شيطان، چهره­اي به عنوان «معلم آدم» و «راهبرد معرفت» و «راهنماي درخت دانش» تصوير مي­شود و به عنوان موجودي که مي­تواند علومي را به انسان بياموزد و راهبر انسان به دسته­اي از معلومات شود؛ مورد توجه قرار مي­گيرد. . .

نویسنده درباره­ جادوگري چنين مي­گويد: منابع تاريخي از قوم يهود، چهره­اي انس يافته با خرافات رايج و جادوگري گزارش مي­دهد. آنها از اين ابزار براي بهره­جويي بيشتر از متاع دنيا و تسلط بر دشمنان خود سود جسته­اند. . . رواج جادوگري در روزگار کهن، نه فقط در ميان مردان، بلکه در ميان زنان اسرائيل شگفت آور بوده است به گونه­اي که شيمعون بن شطح - قرن اول قبل از ميلاد – در يک روز 80 زن جادوگر را اعدام کرد.  نویسنده معتقد است شيطان پرستي امروز، با مراسم و آيين­هاي جادويي ارتباطي نزديک دارد و اساساً جادوگري، محور و رکن آن محسوب مي­شود. توجه خاصي که شيطان گرايان به اعمال جادويي دارند، به عرفان رازآلود و جادويي کابالا برمي­گردد که از نظر تاريخي در همان گرايش عوام يهود به جادو و باور ايشان به تاثير اعمال جادويي ريشه دارد. نگارنده مي­گويد: شيطان پرستي امروزه در دو جريان و شاخه رواج پيدا کرده است:

 1- سيتنيسم؛ که همان شيطان گرايي لاوايي است و با سرکردگي «آنتوان ساندور لاوي» شناخته مي­شود.

2- ستيانيسم؛ اين شاخه از سوي مايکل اکينو که دوست آنتوان لاوي بود، پايه ريزي شد.

نویسنده در بخش بعد به موسيقي در مرام شيطاني مي­پردازد و مي­گويد: تاکنون موسيقي متال و زير شاخه­هاي اين سبک، خدمت شاياني به جريان شيطاني نموده است. سبک متال به‌علت ظرفيت بالا و همخواني و سنخيت بالايي که با سنت­ها و آداب شيطاني دارد، توانسته است در انتقال مفاهيم شيطاني و رضايت بخشي به مرام شيطان، چهره موفقي از خود به نمايش گذارد. از نقطه نظر محتوا و مضمون، ابتذال و خشونت جزء لاينفک درون مايه­هاي ترانه­هاي شيطاني است؛ پاره­اي از گروه­هاي موسيقي مشهور با شيطان پرستي ارتباطي ناگسستني دارند؛ به گونه‌اي که بعضي از سران اين گروه­ها به دلايلي، نظير جنون جنسي، تجاوز به عنف، کتک کاري و افراط در مشروب خواري چند وقتي را پشت ميله­ هاي زندان گذرانده­اند...

 در این کتاب نهادهايي که شيطان گرايان جهت معرفي خود استخدام نموده­اند چنين آمده است:

1- بافومت؛ اين نماد که در عرفان کابالا نيز جايگاهي دارد، بز ياقوچي به نام بافومت است که هم با جانور شاخ­دار يوحنا در کتاب مکاشفات يوحنا همانندي دارد و هم در اسطوره­هاي مصري خداي هوش و دانايي معرفي شده و آفرينش انسان بوسيله­ي چرخ سفالگري را به او نسبت مي­دهند.

2- سر بز در ميان ستاره پنج پر وارونه؛ ستاره پنج پر نماد ونوس الهه­ي زيبايي و عشق شهواني زنانه است.

3- 666 يا fff؛ عدد 666 که ششمين حرف حروف انگليسي است و متناظر عددي آن 666 مي­شود. اين عدد به گفته­ يوحنا در بخش مکاشفات يوحنا در کتاب مقدس «عدد شيطان» است.

4- صليب وارونه؛ اين نماد براساس تفکرات ضدمسيحي شيطان گرايان به نشان خصومت با دين مسيحيت و توهين به آن استفاده مي­شود.

5- دست شاخدار؛ دو انگشت برافراشته شده در اين نماد نشان از دو شاخ بز بافومت مي­باشد.

6- s شيطاني؛ اين نماد نشان اسلحه زئوس مي­باشد و بعضا آن را به نشان اولين حرف کلمه استفاده مي­نمايند.

7- ابلسيک؛ ابلسيک ستوني است با قاعده چهار ضلعي رأس هرمي که سمبلي از رع خداي خورشيد در مصر بوده است و در اثر افزايش قدرت فراعنه به ممالک ديگر راه يافت.

8- صليب شکسته؛ اين نماد نيز در گروه­هاي شيطان گرا به نشانه­ي تمسخر و توهين به نماد دين مسيحيت بکار مي­ رود و آن را نشان از صليبي که شکسته شده است مي­دانند.

شريفي دوست معتقد است که يکي از پايه­هاي ترويج شيطان گرايي و بلکه قدرتمندترين ابزار تبليغي اين جريان، سينماي هاليوودي است. به گونه­اي که اگر اين مرکز فرهنگي نبود، هيچ گاه اين گرايش انحرافي نمي­توانست در ميان عموم به راحتي خود را موجه جلوه دهد...

امروزه مرکز مهمي همچون هاليوود که در عرصه سينما فعال و البته تاثيرگذار است، به عنوان يک پشتيبان جدي در خدمت فرقه شيطان گرايي انجام وظيفه مي­کند. اين ايفاي نقش به گونه­اي پررنگ است که عنوان «پيامبر شيطان پرستي» براي اين رسانه صهيونيستي، به هيچ عنوان دور از حقيقت نيست. ماهيت و ماموريت فرقه شيطان پرستي که امروزه در هاليوود تحت آيين و مکتب از آن تبليغ مي­شود، در محصولات هاليوودي انعکاس تام يافته است. آخرين بحث کتاب مربوط به آخرين کتاب شيطان مي­باشد.               ­   

 

 

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
 مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

از آن جهت که ديد عرفان در مملکت ما كارايي زياد دارد، بخصوص الان که پُل عرفان در دنيا پيش‏روي مي‏كند. دشمنان براي اينكه بتوانند اهداف خودشان را از پل عرفان پياده كنند سرسختانه كار مي‏كنند. البته ما خودمان را بايد خيلي آماده بكنيم
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
Powered by TayaCMS