پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

احمد ملکی پور,جواد حسینی

واژگان کلیدی: آموزش و پرورش، پارادایم(الگو)، سبک زندگی، معلم، اخلاق زیست ‌محیطی.‎‎

چکيده

امروزه معلمان به عنوان مهم‌ترین رکن و منبع در سازمان آموزش و پرورش، با آگاهی از تحولات زیست‎محیطی و برخورداری از انواع دانش و مهارت ها قادر خواهند بود وظیفه خطیر خود را به نحو شایسته، در راستای ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی به انجام برسانند. هدف این مقاله شناسایی پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان است. ادبیات موضوع نشان می‌دهد که پارادایم‌هایی(الگوهایی) از جمله: 1. آشنایی با سواد اطلاعاتی؛ 2. آشنایی با الگوهای نوین تدریس؛ 3. برنامه‌ریزی خوب؛ 4. کشف استعدادهای یادگیرنده‎گان؛ 5. ایجاد انگیزه مثبت؛ 6. حساس کردن دانش‎آموزان به محیط پیرامون خود؛ 7. ایجاد مهارت تفکر انتقادی؛ 8. تعامل با خانوادها؛ 9. مهارت در سنجش و ارزیابی آموزه‌های زیست‎محیطی یادگیرندگان، نقش بسزایی در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان دارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

معانی و اهمیت «دعا»، «ذکر» و «ورد»

معانی و اهمیت «دعا»، «ذکر» و «ورد»

از سوره‌هاى قرآن، از همه افضل سوره يس است و سوره تبارك، سوره طه، سوره نور، سوره توحيد، سوره فلق، سوره ناس و سوره قدر و از ميان آيات قرآن، آيه آمن الرسول ... و آيه الكرسى...
توصیه به معرفت نفس در کلمات امیرالمؤمنین (ع)

توصیه به معرفت نفس در کلمات امیرالمؤمنین (ع)

بزرگترین نادانی، نادانی آدمی است به‌نفس خود.
توصيه‌ى یازده‌گانه از آیت‌الله عبدالكريم حق‌شناس

توصيه‌ى یازده‌گانه از آیت‌الله عبدالكريم حق‌شناس

اولین مرحله از سفر الى‌الله سحرخيزى است. آب حيات درون تاريكى شب به‌دست مى‌آيد. شيطان سعى فراوانى دارد كه ما را از سحرخيزى باز دارد...
Powered by TayaCMS