معرفی کتاب سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی

معرفی کتاب سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی

نویسنده کتاب سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی محمدصادق کوشکی است. این کتاب توسط انتشارات معارف منتشر شده است کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی»، شامل هشت بخش با عناوین «سبک زندگی دینی و سبک زندگی غربی»، «سبک زندگی آمریکایی در تقابل با سبک زندگی دینی»، «دین به‌مثابه سبک زندگی»، «سبک زندگی دینی و دین برای زندگی»، «سبک زندگی دینی و معاش»، «سبک زندگی جهادی»، «رسانه‌ها و سبک زندگی» و «زندگی جهادی» است.

. کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» می‌کوشد الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی از آموزه‌های انقلاب اسلامی استخراج کند. در این کتاب به این پرسش که «آیا انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تفکر جامع درباره شیوه و سبک زندگی دیدگاه خاصی دارد؟» پاسخ داده و با بررسی ضرورت این دیدگاه، مصادیق کاربردی آن نیز تبیین شود.

درواقع این کتاب تلاشی است برای تبیین این نکته که انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تفکر در دنیای امروز پیشنهادهایی برای دنیای بهتر دارد و این تفکر قطعاً راهکارهایی برای سبک و شیوه زندگی دارد. خواننده این کتاب با مطالعه مطالب در ابتدا با مبانی سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی و در پی آن با مصادیق و الگوهای این سبک زندگی آشنا خواهد شد. همچنین در این کتاب علاوه به پرداختن به این نکته که لزوم پرداختن به سبک زندگی مطلوب انقلاب اسلامی چیست، دو الگوی موفق در سبک زندگی معرفی شده است که در قالب سبک زندگی جهادی تعریف می‌شود. وی افزود: این دو مصداق یکی مربوط می‌شود به سبک زندگی در سال‌های دفاع مقدس و دیگری سبک زندگی که در ارتباط با حرکت‌های جهادی بعدی تعریف می‌شود. این کتاب در ۵ فصل نوشته شده است که البته برای تکمیل کتاب قرار است دو فصل دیگر به کتاب افزوده شود. یک‌فصل به سبک زندگی سیاسی امام خمینی(ره) اختصاص دارد و فصل دیگر با تشریح و جزییات بیشتری به دوران دفاع مقدس و سبک زندگی مربوط به آن می‌پردازد. کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در 112 صفحه از سوی دفتر نشر معارف به چاپ چهارم رسید.

نویسنده در بخش «سبک زندگی دینی و سبک زندگی غربی» به مقایسه این دو سبک از زندگی پرداخته و به چگونگی شکل‌گیری واژه سبک زندگی اشاره کرده است. در بخشی از آن می‌خوانیم: «سبک زندگی غربی در آمریکا که دنیای بکر بود، تجلی یافت. اروپا بکر نبود. در قرون‌وسطی و قبل از آن تاریخ و تمدن داشت. این دنیای مدرن نتوانست در اروپا 100 درصد بروز کند و 80 درصد بروز کرد، اما در آمریکا از صفر ساخته شد».

در بخش دوم با عنوان «سبک زندگی آمریکایی در تقابل با سبک زندگی دینی» تاریخچه سبک زندگی غربی، علت اصرار آمریکا برای ترویج سبک زندگی خود، سبک زندگی آمریکایی میان‌بر غرب برای غربی‌سازی جهان، تأثیر مکان زندگی در طرز تفکر انسان‌ها، عرضه سبک زندگی آمریکایی برای تسلط بر دنیا و تلاش غرب برای ایجاد دین جدید مورد بحث قرار گرفته است.

درواقع این کتاب تلاشی است برای تبیین این نکته که انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تفکر در دنیای امروز پیشنهادهایی برای دنیای بهتر دارد و این تفکر قطعاً راهکار‌هایی برای سبک و شیوه زندگی دارد. خواننده این کتاب با مطالعه مطالب در ابتدا با مبانی سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی و در پی آن با مصادیق و الگوهای این سبک زندگی آشنا خواهد شد.

نویسنده کتاب بیان می‌کند که «در این کتاب علاوه به پرداختن به این نکته که لزوم پرداختن به سبک زندگی مطلوب انقلاب اسلامی چیست، دو الگوی موفق در سبک زندگی معرفی‌شده است که در قالب سبک زندگی جهادی تعریف می‌شود. این دو مصداق یکی مربوط می‌شود به سبک زندگی در سال‌های دفاع مقدس و دیگری سبک زندگی که در ارتباط با حرکت‌های جهادی بعدی تعریف می‌شود».

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب نگرشی در مسئله سبک زندگی

کتاب نگرشی در مسئله سبک زندگی

کتاب «نگرشی در مسئله سبک زندگی» سومین مجموعه از سری کتابک‌های نشر «تمدن نوین اسلامی»، حاصل ترکيب و بازنويسي دو سخنراني استاد سید محمدمهدی ميرباقري در موضوع سبک زندگي است که در آبان 1391 و ارديبهشت 1393 ارائه‌شده است.
کتاب مبانی سبک زندگی اسلامی

کتاب مبانی سبک زندگی اسلامی

کتاب «مبانی سبک زندگی اسلامی» به قلم دکتر محمدتقی فعالی باهدف تبیین اصلی­ترین مسائل سبک زندگی و نیز ارائه رویکرد اسلامی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین منتشرشده است.
معرفی کتاب  سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی

معرفی کتاب سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی

در این کتاب عوامل و موانع فرهنگی اجتماعی پیشرفت، تولید، سرمایه و اشتغال موردبررسی قرارگرفته است.
کتاب مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان

کتاب مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان

نویسنده این اثر را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی به رشته تحریر درآورده است. او در این کتاب تلاش کرده تا ابتدا به یک تعریف جامع از مفهوم "سبک زندگی" برسد...
کتاب آداب و سبک زندگي اسلامي

کتاب آداب و سبک زندگي اسلامي

نویسنده کتاب آداب سبک زندگی اسلامی احمد حسين شريفي است. این کتاب شامل ده فصل است...

پر بازدیدترین ها

سبک زندگی اسلامی ایرانی

سبک زندگی اسلامی ایرانی

سبک زندگی اسلامی ایرانی به قلم دکتر احمد حسین شریفی که دارای ۲۵۶ صفحه میباشد منتشر شد.
 معرفی کتاب سبک زندگی مسلمان ایرانی

معرفی کتاب سبک زندگی مسلمان ایرانی

در این کتاب، نگاهی جامع به دستورهای اسلامی شده است و در جهت کمّی کردن و ارتباط دادن آن با میدان عمل، یک آزمون برای آن ساخته شده است.
 معرفی کتاب سبک زندگی  رضوی

معرفی کتاب سبک زندگی رضوی

جلد نخست این مجموعه که به بررسی و تحلیل روابط میان فردی پرداخته است در دو فصل تألیف شده است: فصل اول به «الگوهای رفتاری» و فصل دوم به «آیین دوستی و همنشینی» اختصاص یافته است...
معرفی کتاب مدیریت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

معرفی کتاب مدیریت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

کتاب حاضر شامل پنج فصل است که در صدد است به پرسش‌هایی مانند درباره اینترنت چه می‏‌دانیم؟ طرح جدید خانواده نسل اینترنت، دانش قدرت است، خطرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی...
معرفی کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی‌ ایرانی‌ اسلامی

معرفی کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی‌ ایرانی‌ اسلامی

کتاب از 5 فصل با عناوین؛ عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی‌بندوباری و روش برخورد با بی‌بندوباری تشکیل شده است...
Powered by TayaCMS