فرازی از وصيت‌نامه علامه سيد محمد باقر خوانسارى

فرازی از وصيت‌نامه علامه سيد محمد باقر خوانسارى

ميرزا محمد باقر موسوى خوانسارى خطاب به برادرش محمد هاشم، در فرازى از وصيت نامه خویش چنين نوشته است:

 «عزيز من! نماز را به وقت بخوان، در خانه اذان را بلند بگو كه باعث رفع همه ناخوشى‌ها است. دعاهاى صبحگاه و شبانگاه را بلند بخوان و به جميع اهل خانه امر كن بخوانند. با والدین و برادران و خواهران خود بسيار سلوك خوش كن و دل هر يك را به دست آور، تا خدا و پدر و استاد تو – که بر تو حق پدری دارد - از تو راضى باشند. روزها را مشغول مطالعه و علم باشد و بيكار‌كنندگان را به خود راه مده و از خداوند عالم عزت دنيا و آخرت را مسئلت كن... .

هر روز طبق برنامه يك حزب از قرآن تلاوت نما كه باعث اصلاح امر معاش و رسيدن به مراد است. در شب‌ها و روزهاى جمعه اموات خود و به‌ویژه اهل حقوق از ايشان را به سوره يس يا الرّحمن يا غير آن شاد نما، كه خدا تو را شاد كند. هر ساله گوسفند قربانى كن، اگر چه به قرض‌كردن باشد، چنانچه پيغمبر خدا (صلى الله عليه وآله) امر فرمود. در دهه عاشورا ده مجلس روضه و مصيبت‌دارى جناب سيدالشهداء (عليه التحية والثناء) برپا نما و پدر و مادر خود را از ياد خود بيرون مكن، اگر چه در قنوت نمازت باشد. صبح را زودتر برخيز كه وقت اذان بيدار باشى تا خداوند وسعت روزى به تو دهد.»

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

این کتاب را آقای ناصر باهنر نوشته و انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است. کتاب در ۵ فصل نگاشته شده است و نویسنده تلاش می‌کند تا با تکیه‌بر روان‌شناسی رشد، به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی بپردازد.
معرفی کتاب بازی‌های خلاق 𨍥 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

در این مجموعه با نگاه ریشه‌ای به مقوله ورزش و تلفیق آن با آموزه‌های دینی و ارزشی، ضمن ارائه تعریفی از بازی و انواع آن، فوائد این بازی‌ها ارزیابی شده است. همچنین فهرست جالبی از انواع بازی‌ها و نحوه انجام آنها در مدارس تهیه شده است...
معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» به بررسی دانش تبلیغات به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های «ارتباطات» و «روان‌شناسی اجتماعی» پرداخته است و با تدوین ساختاری مبتنی بر ارکان تبلیغات، به آن دسته از قانون‌های روان‌شناسی که در تبلیغات کاربرد دارند، اشاره دارد.
Powered by TayaCMS