معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

نویسندگان کتاب بازی‌های خلاق( 365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا) جودیت آن گری، شیلا الیسون، لیلی انگجی و مترجم لیلی انگجی است. این کتاب توسط انتشارات جوانه رشد منتشر شده است. "در این مجموعه با نگاه ریشه‌ای به مقوله ورزش و تلفیق آن با آموزه‌های دینی و ارزشی، ضمن ارائه تعریفی از بازی و انواع آن، فوائد این بازی‌ها ارزیابی شده است. همچنین فهرست جالبی از انواع بازی‌ها و نحوه انجام آنها در مدارس تهیه شده است. بعضی از این بازی‌ها عبارت‌اند از: حمل توپ روی شکم؛ از من بگیر به او بده؛ پنج پاس؛ بزن به تخته و لکوموتیورانی و... . این کتاب شامل سه فصل: بازی، روان‌شناسی کودک و تأثیرات بازی و فایده‌های آن است که به این موارد پرداخته شده است: سرگرمی و ورزش؛ عوامل مؤثر در بازی؛ رفتار اجتماعی در اواخر دوران کودکی؛ همبازی‌های خیالی؛ تأثیر بازی بر روی دستگاه‌های داخلی بدن؛ بازی‌های مهارتی و... ." در بخش از مقدمه آمده است: فرزند شما به هر مقامی که در آینده برسد، به تجربیات او در دوران کودکی بستگی دارد. انجام بازی، تجربیات مثبت و احساسات موفقیتآمیز را برای کودک فراهم می آورد. بازیهای خلاق فرصتی به کودک می دهند تا از قوة خلاقیت و تخیلی خود در حل مسایل استفاده کند و آن را رشد دهد و تقویت کند.

این کتاب با دقت بسیار زیادی برای ارائة فعالیت‌های مختلف خلاق برای کودکان تدوین شده است. کوچک‌ترها، پدران و مادران، معلمان، مربیان و افرادی که به‌گونه‌ای با کودکان سروکار دارند. می‌توانند آن را بخوانند و از آن استفاده کنند. کتاب در ۱۳ قسمت تدوین شده که شامل: هنر، کاردستی، ساختمان‌سازی، حرکات موزون، آموزشی، محیط، خانواده، غذا و پختنی‌ها، بازی‌ها، باغبانی، وانمود کردن، موسیقی و طبیعت، هستند. اگر فعالیت‌ها به‌گونه‌ای که ارائه شده انجام شوند، نتیجه خوبی در بر خواهند داشت. هرچند، بزرگ‌ترها نخواهند توانست پله به پله از فعالیت‌ها استفاده کنند، ولی می‌توانند فعالیت‌های مناسب را از هر جای کتاب که دلشان می‌خواهد، انتخاب کنند. کلیه فعالیت‌های خلاق توسط نویسندگان بارها و بارها تمرین و اجرا شده‌اند.

نکاتی که در این کتاب یاداوری شده است اینکه: برای امنیت و لذت کودک شما بهتر است:

هنگام انجام هر فعالیت، حتماً روزنامه‌ای پهن کنید. وسایل خطرناک را از دسترس کودکان دور نگهدارید یا اینکه از نزدیک مواظب آنها باشید. برای فعالیت‌های مختلف به کودک خود لباس‌های آزاد، گشاد و کهنه بپوشانید. با دقت مواظب استفادة کودکان از وسایل تیز و برنده باشید (قیچی). فضای بازی بیرون را از لحاظ وجود وسایلی که تیز و برنده باشند، بررسی کنید. شناختن خطرات و صدمات و اجتناب از آنها را به کودک بیاموزید. دسته‌ای کودک را قبل از فعالیت‌های پختنی بشویید. مسواک‌ها و شانه‌ها را بعد از استفاده حتماً با دقت بشویید.

کودک خود را به انجام فعالیت‌ها مجبور نکنید.

با کودک خود بازی کنید. قبل از انجام هر فعالیت، وسایل مورد نیاز و دستورات ارائه شده را با دقت مطالعه کنید. برنامه و ساعات خود را تنظیم کنید؛ بعضی از فعالیت‌ها چند روز طول می‌کشند و بعضی‌ها چند دقیقه. پروژه یا تجربة تمام شده، از فرایند دستیابی به آن کم‌اهمیت‌تر نیست. این کتاب را در مهمانی‌ها یا تعطیلات نیز همراه داشته باشید. اجازه دهید کودک از قوة خلاقیت خود استفاده کند. ممکن است کودکان چیزها را به‌گونه‌ای متفاوت ببینند. این کتاب را همیشه در دسترسی داشته باشید افراد دیگر (فامیل و دوستان) نیز ممکن است از شرکت در بازی‌ها لذت ببرند، به آنها فرصت این کار را بدهید. برای همة بازی‌های ذکر شده در این کتاب، محیطی جذاب و بی‌خطر مهیا کنید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جايگاه انسان كامل در نظام هستي از منظر عرفا

جايگاه انسان كامل در نظام هستي از منظر عرفا

اين نوشتار با روش توصيفي-تحليلي به جايگاه انسان كامل در نظام هستي ا ز منظر عارفان مسلمان پرداخته است. از منظر آنان انسان كامل، خليفه حق‌تعالي، قطب عالم امكان و واسطه دريافت فيض از حق‌تعالي است. به عقيده بسياري از عرفا، انسان كامل به منزله روح عالم هستي مي‌ماند؛ همان‌گونه که روح امور بدن را تدبير مي‌كند، انسان كامل هم امور عالم را تدبير مي‌نمايد؛ گرچه به لحاظ بشري خود وي توجه نداشته باشد. هرگاه انسان كامل از عالم دنيا به عالم آخرت منتقل شود، خزائن الهي نيز به آن عالم منتقل خواهند شد، بساط عالم ماده جمع خواهد شد و رستاخيز قيام خواهد كرد. اين باور اهل تصوف، با عقايد شيعي، بسيار هماهنگ است؛ زيرا روايات شيعي نيز در اين معنا، صراحت دارد كه هرگاه حجت خدا از روي زمين ارتحال يابد، زمين متلاشي خواهد شد؛ ويژگي‌هاي كه از زبان اهل تصوف براي اهليبت بيان شده است، حاكي از اين مطلب است كه از منظر آنان انسان كامل، منطبق بر اهلبيت (ع) مي‌شود.
حقيقت متعالي و تعينات آن

حقيقت متعالي و تعينات آن

حقيقت متعالي، حقيقتي است كه از هر قيدي رها است؛ از اين حقيقت به غيب الغيوب و هويت مطلقه و وجود من حيث هو هو، نيز تعبير كرده‌اند. اين حقيقت در مرتبه اطلاق هيچ حكمي را نمي‌پذيرد، به همه موجودات نسبت يكسان دارد؛ اما از لازمه آن، علم به ذات و شعور به كمال ذاتي و اسمائي است. علم به ذات موجب، افتادن بي‌تعين در دام تعين مي‌شود.
جایگاه عقل در نظام سلوکی عرفا

جایگاه عقل در نظام سلوکی عرفا

عقل در نظام سلوکی عرفا، دارای دو جایگاه مجزا است. عقل در مراحل ابتدایی سلوک هدایتگر، راهگشا و روشنگر است؛ اما در مراحل عالی‌تر سلوکشان هدایتگری و راهبری از عقلانیت و تعقل جدا می‌شود؛ در این راستا باید توجه داشت که منزلت عقل نفی نمی‌شود، بلکه عقلانیت در صیرورت وجودی عارف به امری فراعقلی و نه غیرعقلی تبدّل و تحول می‌یابد. متاسفانه نزد برخی راهروان طریق سلوک این امر به مثابه ضد عقلی بودن تعالیم عرفانی تلقی می‌شود، حال آن‌که میان امر فراعقلی و امر غیر عقلی تفاوت و تمایز معناداری است که می بایست مورد توجه و تأمل عرفان پژوهان و سالکان راه قرار گیرد؛ در این مقاله ضمن پرداختن به مفهوم انسان‌شناختی و وجودشناختی مفهوم عقل، به تفاوت و تمایز میان این دو ساحت اشاره و لوازم معرفت شناختی آن استخراج خواهد شد.
الگو رویش اعتقادی افراد و جریانات از منظر قرآن کریم

الگو رویش اعتقادی افراد و جریانات از منظر قرآن کریم

قرآن کریم با استفاده از آیات خویش انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد؛ پس باید بر طبق این فرمان‌ها روند زندگی را در مسیر رویش قرارداد. با بررسی و تحلیل الگوی رویش می‌توان اصلی‌ترین نقش را در خود فرد و آن جامعه جستجو کرد که ایمان را در درون خویش حس نمودند و فطرتشان علی‌رغم، القائات منفی افراد دیگر، ایشان را به این مسیر نزدیک نمودند، مانند همسر فرعون که با توجه به محیطی دور از معنویات، به دیندار شد...

پر بازدیدترین ها

رشد معنوی انسان از منظر قرآن و حدیث

رشد معنوی انسان از منظر قرآن و حدیث

این پژوهش نشان می‌دهد که ایجاد رابطه درست بین فرد و مسائل خود، ایجاد رابطه درست بین فرد و دیگران و ایجاد رابطه با خدا و کسب آرامش در پرتو آن از آثار رشد معنوی است؛ همچنین، تفکر، ایمان، انجام خوبی و ترک زشتی از علل رشد معنوی و جهل، کفرورزی و پیروی از شهویات از موانع رشد معنوی است.
عناصر معنوی دین اسلام و علم روان‌شناسی در ایجاد سلامت روان

عناصر معنوی دین اسلام و علم روان‌شناسی در ایجاد سلامت روان

از مسائل مهم حوزه بهداشت روانی، سلامت روان است. اسلام و روانشناسی هدف، موضوع و راهکارهای مشترکی برای رسیدن به ‌سلامت روان یا همان فلاح و رستگاری ارائه می‌دهند. انسان موضوع مشترک دین و روانشناسی است و نقطه تلاقی راهکارهای اسلامی و روانشناسی در رسیدن به هدف مشترک این دو حائز اهمیت است. سازه‌های شفقت خود و ذهن‌آگاهی، محاسبه نفس، توبه و حضور قلب، هماهنگی هرچه تمام‌تر دین و روانشناسی را در رسیدن به‌سلامت روان و رهایی از اضطراب و دل‌مشغولی‌های حاصل از پیشرفت‌های فناوری نشان می‌دهد.
انسان از منظر کریشنا مورتی

انسان از منظر کریشنا مورتی

کریشنامورتی در جای‌جای گفته‌های خویش به موضوع دانستگی اشاره می‌کند و سرانجام پند او این است که باید از هر دانستگی رها شد تا آزاد گشت و انسان شد...
عرفان اشو

عرفان اشو

خشونت در خانواده و نگرش معنوی اسلام به آن

خشونت در خانواده و نگرش معنوی اسلام به آن

این مقاله با هدف مشخص‌کردن مفهوم خشونت و دیدگاه‌های مختلف دربارة آن و همچنین نگرش اسلام به آن انجام شده است. روش تحقیق به‌صورت کتابخانه‌ای است. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد اعتقادات مذهبی، عامل مؤثری در پیشگیری از خشونت علیه زنان است...
Powered by TayaCMS