جنگ با خط انقلاب در پوشش پیروی از امامین انقلاب

جنگ با خط انقلاب در پوشش پیروی از امامین انقلاب

✍️احمد کوثری

در سیره اهل بیت (علیهم السلام) بسیار توصیه شده تا با مذاهب اسلامی ارتباط داشته باشیم
امانسبت به #وهابیت علمای اسلامی چنین توصیه ای ندارند.
چرا که  فرقه وهابیت فرقه ای است که برخلاف مذاهب شیعه و تسنن توحید و عقایدشان اسلامی نیست.
امام صادق (علیه السلام) بعنوان رئیس مکتب جعفری نسبت به ارتباط با مذاهب اسلامی فرمودند: طبق اخلاق خودِ آنها رفتار كنيد ، و در مساجد آنان ، نماز بخوانيد ، و بيمارانشان را عيادت كنيد ، و در تشييع جنازه هاى آنان شركت كنيد ، و اگر مى توانيد ، عهده دار امامت و اذان گويى شويد ، كه اگر اين گونه انجام دهيد ، خواهند گفت: «اينها پيروان جعفرند . خداوند ، جعفر را رحمت كند ! چه قدر يارانش را نيكو تربيت كرده است»
📚من لا يحضره الفقيه - الشيخ الصدوق - ج ١ - الصفحة ٣٨٣  حدیث 1128

امامین انقلاب نیز در بیانات مختلف دعوت به وحدت اسلامی نموده اما وقتی به فرقه وهابیت می رسند، نوع کلام این بزرگواران متفاوت می شود.
حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: "امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده ‏اند.
 و در یک کلمه اسلام امریکایى را ترویج مى ‏کنند"
📚صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۸۰و ۸۱

مقام معظم رهبری نیز فرمودند:
"امروز آن دستی که آمریکا علیه وحدت تجهیز کرده، عبارت است از همین دست پلید وهّابیّت...
از اوّل، وهّابیّت را به وجود آوردند برای ضربه زدن به وحدت اسلام، برای ایجاد یک پایگاهی در بین جامعۀ مسلمانها؛ همچنان که اسرائیل را به وجود آوردند برای اینکه یک پایگاهی درست کنند علیه اسلام."
📚دیدار جمعی از علمای اهل سنت، ۱۳۶۸/۱۰/۵

با فراگیرشدن گفتمان انقلابی امام خمینی(ره) در اوائل انقلاب اسلامی عده #سکولار و #لیبرال به ظاهر متدین درپوشش لباس دین با افکار واندیشه های امام (ره) به مخالفت برخواستند اما اینان چون #انجمن_حجتیه یارای مقابله مستقیم با امام امت را نداشتند در یک اقدام تاکتیکی به تخریب یاران انقلابی امام پرداختند تا از این طریق خط انقلابی امام را تخریب نمایند.
این جریان منحط برای از میدان به در کردن روحانیون انقلابی برچسبهای بسیاری از جمله برچسب وهابیت را درست کردند وابتدا نسبت سنی بودن به بزرگانی چون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح و آیت الله خامنه ای دادند و چون دیدند این برچسبها کاری نیفتاد، لذا به این علمای انقلابی وهابی هم خطاب کردند.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم از این نقشه جریان ضد وحدت و ضد انقلاب چنین یاد می کنند:
من قبل از انقلاب مدّتی در مشهد سخنرانی داشتم. جوانان بسیاری برای گوش دادن به سخنرانی من می ‏آمدند. این سخنرانیها بعد از نماز مغرب و عشا بود. حرفهایی از این قبیل که حالا با شما می‏زنم، می‏گفتم. خبر می ‏دادند که فلانی گرایش سنی پیدا کرده است! بعد دیدند این کم است. گفتند گرایش وهابی پیدا کرده است! این اخبار به گوش من می‏رسید. آدمهای مغرضی نبودند، بلکه جاهل بودند. عدّه ‏ای از من می ‏خواستند که برخوردی داشته باشم. من در سخنرانی می‏گفتم: «وقت ندارم و نمی‏خواهم به این منازعات بپردازم. پرداختن به منازعاتِ سخنانی از این قبیل که شما سنی شده‏ای؛ شیعه نیستی! و من هم بخواهم شیعه بودن خود را اثبات کنم، بیهوده است.»
📚دیدار با روحانیون اهل تسنن سیستان‌و‌بلوچستان 6 اسفند 1381.

حضرت امام خمینی(ره) نیز در پیام منشور روحانیت با اشاره به ماهیت این جریان منحط لیبرال که در لباس روحانیت بودند، چنین اشاره می کند:
دسته‏ای ديگر از روحانی‏ نماهايی که قبل از انقلاب دين را از سياست جدا می ‏دانستند و سر به آستانه دربار می‏ساييدند، يکمرتبه متدين شده و به روحانيون عزيز و شريفی که برای اسلام آن همه زجر و آوارگی و زندان و تبعيد کشيدند تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند.
📚پیام منشور روحانیت، صحیفه امام، ج 21، ص: 273-293

این جریان بعد از حضرت امام (ره) چون متوجه شدند تقابل آنان با خط امام ورهبری جواب نمی دهد لذا در پوشش حمایت از بیانات امامین انقلاب به تقابل با خط انقلابی آنان پرداختند و تا بدین وسیله ضمن انقلابی نشان دادن خود، اهداف خود را جلو ببرند که در واقع با تغییر تاکتیک همان خط #انجمن_حجتیه را دنبال نمودند و البته برچسب وهابی معرفی کردن دیگران همچنان حربه اصلی آنان است.

از شاخصه های اصلی این جریان می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1️⃣حمایت از جبهه سکولار اسلامی در قالب برتری سنی سکولار از سنی مذهبی
2️⃣ایجاد کانالهای اقماری در فضای مجازی برای تخریب گفتمان ناب امامین انقلاب
3️⃣ایجاد نزاع مذهبی و تولید گفتمان ضد وحدت
4️⃣برچسب وهابیت به جریانهای انقلابی
5️⃣تقابل با حماس و ناصبی اعلام کردن آنان
6️⃣تخریب خط حمایت از فلسطین
7️⃣وهابی معرفی کردن جریان اخوان
8️⃣تلاش برای تقابل نظامی ایران با افغانستان

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جايگاه انسان كامل در نظام هستي از منظر عرفا

جايگاه انسان كامل در نظام هستي از منظر عرفا

اين نوشتار با روش توصيفي-تحليلي به جايگاه انسان كامل در نظام هستي ا ز منظر عارفان مسلمان پرداخته است. از منظر آنان انسان كامل، خليفه حق‌تعالي، قطب عالم امكان و واسطه دريافت فيض از حق‌تعالي است. به عقيده بسياري از عرفا، انسان كامل به منزله روح عالم هستي مي‌ماند؛ همان‌گونه که روح امور بدن را تدبير مي‌كند، انسان كامل هم امور عالم را تدبير مي‌نمايد؛ گرچه به لحاظ بشري خود وي توجه نداشته باشد. هرگاه انسان كامل از عالم دنيا به عالم آخرت منتقل شود، خزائن الهي نيز به آن عالم منتقل خواهند شد، بساط عالم ماده جمع خواهد شد و رستاخيز قيام خواهد كرد. اين باور اهل تصوف، با عقايد شيعي، بسيار هماهنگ است؛ زيرا روايات شيعي نيز در اين معنا، صراحت دارد كه هرگاه حجت خدا از روي زمين ارتحال يابد، زمين متلاشي خواهد شد؛ ويژگي‌هاي كه از زبان اهل تصوف براي اهليبت بيان شده است، حاكي از اين مطلب است كه از منظر آنان انسان كامل، منطبق بر اهلبيت (ع) مي‌شود.
حقيقت متعالي و تعينات آن

حقيقت متعالي و تعينات آن

حقيقت متعالي، حقيقتي است كه از هر قيدي رها است؛ از اين حقيقت به غيب الغيوب و هويت مطلقه و وجود من حيث هو هو، نيز تعبير كرده‌اند. اين حقيقت در مرتبه اطلاق هيچ حكمي را نمي‌پذيرد، به همه موجودات نسبت يكسان دارد؛ اما از لازمه آن، علم به ذات و شعور به كمال ذاتي و اسمائي است. علم به ذات موجب، افتادن بي‌تعين در دام تعين مي‌شود.
جایگاه عقل در نظام سلوکی عرفا

جایگاه عقل در نظام سلوکی عرفا

عقل در نظام سلوکی عرفا، دارای دو جایگاه مجزا است. عقل در مراحل ابتدایی سلوک هدایتگر، راهگشا و روشنگر است؛ اما در مراحل عالی‌تر سلوکشان هدایتگری و راهبری از عقلانیت و تعقل جدا می‌شود؛ در این راستا باید توجه داشت که منزلت عقل نفی نمی‌شود، بلکه عقلانیت در صیرورت وجودی عارف به امری فراعقلی و نه غیرعقلی تبدّل و تحول می‌یابد. متاسفانه نزد برخی راهروان طریق سلوک این امر به مثابه ضد عقلی بودن تعالیم عرفانی تلقی می‌شود، حال آن‌که میان امر فراعقلی و امر غیر عقلی تفاوت و تمایز معناداری است که می بایست مورد توجه و تأمل عرفان پژوهان و سالکان راه قرار گیرد؛ در این مقاله ضمن پرداختن به مفهوم انسان‌شناختی و وجودشناختی مفهوم عقل، به تفاوت و تمایز میان این دو ساحت اشاره و لوازم معرفت شناختی آن استخراج خواهد شد.
الگو رویش اعتقادی افراد و جریانات از منظر قرآن کریم

الگو رویش اعتقادی افراد و جریانات از منظر قرآن کریم

قرآن کریم با استفاده از آیات خویش انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد؛ پس باید بر طبق این فرمان‌ها روند زندگی را در مسیر رویش قرارداد. با بررسی و تحلیل الگوی رویش می‌توان اصلی‌ترین نقش را در خود فرد و آن جامعه جستجو کرد که ایمان را در درون خویش حس نمودند و فطرتشان علی‌رغم، القائات منفی افراد دیگر، ایشان را به این مسیر نزدیک نمودند، مانند همسر فرعون که با توجه به محیطی دور از معنویات، به دیندار شد...

پر بازدیدترین ها

رشد معنوی انسان از منظر قرآن و حدیث

رشد معنوی انسان از منظر قرآن و حدیث

این پژوهش نشان می‌دهد که ایجاد رابطه درست بین فرد و مسائل خود، ایجاد رابطه درست بین فرد و دیگران و ایجاد رابطه با خدا و کسب آرامش در پرتو آن از آثار رشد معنوی است؛ همچنین، تفکر، ایمان، انجام خوبی و ترک زشتی از علل رشد معنوی و جهل، کفرورزی و پیروی از شهویات از موانع رشد معنوی است.
آسیب‌ها و تهدیدهای اختلافات مذهبی در جهان اسلام

آسیب‌ها و تهدیدهای اختلافات مذهبی در جهان اسلام

مقاله حاضر ضمن بررسی فلسفه تفاوت‌ها و تنوع‌های میان انسان‌ها، تنوع و اختلاف از دیدگاه اسلام و انواع اختلافات مذهبی را تبیین و سپس به عوامل پیدایش اختلاف و تفرقه مذاهب را به لحاظ درونی و بیرونی پرداخته و نتایج و آثار ناشی از آن را بیان می‌کند...
عناصر معنوی دین اسلام و علم روان‌شناسی در ایجاد سلامت روان

عناصر معنوی دین اسلام و علم روان‌شناسی در ایجاد سلامت روان

از مسائل مهم حوزه بهداشت روانی، سلامت روان است. اسلام و روانشناسی هدف، موضوع و راهکارهای مشترکی برای رسیدن به ‌سلامت روان یا همان فلاح و رستگاری ارائه می‌دهند. انسان موضوع مشترک دین و روانشناسی است و نقطه تلاقی راهکارهای اسلامی و روانشناسی در رسیدن به هدف مشترک این دو حائز اهمیت است. سازه‌های شفقت خود و ذهن‌آگاهی، محاسبه نفس، توبه و حضور قلب، هماهنگی هرچه تمام‌تر دین و روانشناسی را در رسیدن به‌سلامت روان و رهایی از اضطراب و دل‌مشغولی‌های حاصل از پیشرفت‌های فناوری نشان می‌دهد.
خشونت در خانواده و نگرش معنوی اسلام به آن

خشونت در خانواده و نگرش معنوی اسلام به آن

این مقاله با هدف مشخص‌کردن مفهوم خشونت و دیدگاه‌های مختلف دربارة آن و همچنین نگرش اسلام به آن انجام شده است. روش تحقیق به‌صورت کتابخانه‌ای است. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد اعتقادات مذهبی، عامل مؤثری در پیشگیری از خشونت علیه زنان است...
انسان از منظر کریشنا مورتی

انسان از منظر کریشنا مورتی

کریشنامورتی در جای‌جای گفته‌های خویش به موضوع دانستگی اشاره می‌کند و سرانجام پند او این است که باید از هر دانستگی رها شد تا آزاد گشت و انسان شد...
Powered by TayaCMS