در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

✍️احمد کوثری

با شهادت آیت الله رئیسی که بحق خادم جمهور بودند و فقدان ایشان برای ملت ایران حادثه دردناکی بود، کشور ایران وارد مرحله ای دیگر برای انتخاب رئیس جمهور جدید شد، رئیس جمهوری که بتواند راه این شهید بزرگ را ادامه دهد.
در انتخابات جدید که جمعه صورت خواهد گرفت و ان شاءالله شاهد حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری باشیم هنوز برخی از نیروهای انقلاب برای انتخاب گزینه مطلوب در تردید به سر می برند و برخی به دنبال انجام تکلیف خود هستند.
خب البته منشا تردید جدی مردم در انتخاب گزینه برتر در این انتخابات به این علت است که در جبهه انقلاب الحمدلله کاندیداهای بسیار خوبی حضور پیدا کردند.
⁉️در اینجا یک سوال مطرح است که آیا برای انتخاب خود، فقط باید به تکلیف خود فارغ از هر نتیجه ای عمل کنیم یا نتیجه هم برایمان مهم است؟
با کمی جستجو در بیانات مقام معظم رهبری پاسخ به این سوال را درمی یابیم.
معظم له بعد از انتخابات 1392 در جمع دانشجویان بیاناتی را پیرامون این مساله داشتند و فرمودند:
«اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند، که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
#امام فرمودند: ما دنبال #تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال #نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟
 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال #نتیجه نبود؟
حتماً #تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به #نتیجه‌ی_مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛
والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به #نتائج معینی بود؛ دنبال #نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال #نتیجه نیستیم؟
یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟
... بنابراین، این که تصور کنیم #تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به #نتیجه نظر نداشته باشیم، #نگاه_درستی_نیست.»
📚بیانات در دیدار دانشجویان‌ ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

در نتیجه الان که به تکلیف خود در تبلیغ گزینه اصلح عمل کرده ایم باید ببینیم کدام کاندیدای #جبهه_انقلاب رای آوری بیشتری دارد و نتیجه مطلوب را برایمان حاصل می کند و با قصد قربت به او رای دهیم که در این صورت هم به تکلیف خودمان عمل کرده ایم و هم باعث پیروزی کاندیدای #جبهه_انقلاب شده ایم.
ان شاءالله خداوند متعال تفضلات و برکاتش را بر ملت عزیز ایران نازل فرماید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نشست علمی

نشست علمی

سرمقاله

سرمقاله

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

بررسى ديدگاه بزرگان عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد

پر بازدیدترین ها

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
Powered by TayaCMS