گزارش اولین نشست از سلسه نشست‌های جنبش‌های نوپدید معنوی

گزارش اولین نشست از سلسه نشست‌های جنبش‌های نوپدید معنوی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام، آقای محمد حسین کیانی – مدیرگروه جنبش‌های نوپدید معنوی و سردبیر فصلنامه مطالعات معنوی - ضمن اعلام گزارش از روند برگزاری سلسله نشست‌هایی پیرامون جنبش‌های نوپدید معنوی، چنین گفت: گروه جنبش­های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام حدود پنج سال است که به صورت فعال شروع به کار کرده و حدود شش کتاب و سه فصلنامه و چندین طرح و همایش را در دست اجراء دارد، از جمله طرح‌ها‌ی‌ گروه، می‌توان به پروژه­ جدیدی به‌نام «معنویت‌پژوهی معاصر» اشاره کرد. این پروژه به‌صورت سلسله نشست‌ها اجرا خواهد شد و بحمدالله با پی­گیری­های مکرر کادر اجرایی گروه، حدود یک ماه است که فرایند ابتدایی آن آغاز شده و بعد از روند تصویب ابتدایی طرح، اولین جلسه آن نیز برگزار شد. هدف این سلسله نشست‌ها عبارت است‌از:

  1. شناسایی جنبش‌های مطرح و تاثیر‌گذار در حوزه فرهنگی ایران و نقد و بررسی آنها توسط اساتید صاحب‌نظر؛
  2. بررسی راهکارهای مقابله با این پدیده‌ها و همچنین ارائه‌ی راهکارهای مواجهه و هم‌افزایی آن راهکارها؛
  3. با توجه به اینکه در سالیان گذشته اغلب راهکارهای مقابله جنبه سلبی داشته و در بیان نقاط قوت معنویت اسلامی - در رابطه با ادعای مربوطه - غفلت شده است، از دیگر اهداف سلسله نشست‌ها، می‌توان به بیان نقاط قوت و جذاب معنویت اسلامی اشاره کرد؛
  4. تهیه رساله‌ای جامع پیرامون راهکارها و نحوه‌ی مقابله با جنبش‌های نوپدید معنوی.

امید است که توانسته باشیم با استطاعات اندک خود، قدمی در راستای اعتلای آرمان­های انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته باشیم؛ ان‌شاءالله.

لازم به ذکر است که اولین جلسه در تاریخ 94/12/18 در پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد. در این جلسه جناب حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری‌سیف مقاله خود تحت عنوان «نظریه جذب و راهکارهای مواجه با آن» را ارائه کردند. سپس جناب حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد رودگر، حجت‌الاسلام حسین عرب، دکتر حسین قشقایی، دکتر ابوالقاسم جعفری و محمد حسین کیانی به ارائه نظرات و تکمیل بحث پیرامون راهکار مقابله پرداختند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

از همه اهالی قلم و نویسندگان اندیشمند درخواست می گردد، که با ارسال مقاله با رویکردی پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف معارف حسینی ما را مورد حمایت قرار دهید...
دومین نشست "ماهواره و تربیت" برگزار شد.

دومین نشست "ماهواره و تربیت" برگزار شد.

در این نشست دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی از مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما سخنران این نشست را بر عهده داشتند که به بررسی موضوع ماهواره و تربیت در چهار محور پرداختند.
Powered by TayaCMS