فراخوان مقاله فصلنامه علميـتخصصي «پژوهشنامه تربیت تبليغي»
فصلنامه علميـتخصصي پژوهشنامه تربیت تبليغي، متعلق به پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام، با محوریت آموزش کاربردی موضوعات اساسی و مهم تربیتی-تبلیغی بر اساس نیازهای مبلغان و مربیان دینی، آماده دریافت مقالات با موضوعات ذیل جهت انتشار در دو ویژهنامه «تربیت تبلیغی و امربهمعروف و نهیازمنکر» و «تربيت تبليغي و کودکان و نوجوانان» است.
ویژهنامه «تربيت تبليغي و کودکان و نوجوانان»
- ویژگیها مبلّغ مرّبی کودکان و نوجوانان در آموزش مفاهیم دینی؛
- شیوهها و روشهای مواجهه مبلغ مربی با کودکان و نوجوانان جهت آموزش مفاهیم دینی؛
- آسیبشناسی فیلمهای کارتونی پخششده از شبکههای رسانه ملی با تأکید بر آثار روانی شخصیتی کودکان و نوجوانان؛
- شاخصههای رسانههای تبلیغی مؤثر در تربیت کودکان و نوجوانان؛
- موضوعات تربیتی مطرحشده در داستانهای مرتبط با کودکان و نوجوانان در قرآن؛
- بررسی اهداف تربیتی داستانهای قرآنی در مقاطع کودکی و نوجوانی؛
- شیوههای تربیتی مؤثر درمراحل رشد حضرت موسی (علیه السلام) و الگوگیری از آن برای تربیت کودکان و نوجوانان؛
- برداشتهای تربیت تبلیغی از داستان حضرت موسی و خضر(علیهم السلام) برای کودکان و نوجوانان؛
- برداشتهای تبلیغی برای کودکان و نوجوانان در داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) و نمرود؛
- نحوه تبیین داستان اصحاب کهف برای کودکان و نوجوانان با هدف آموزش قدرت خدا و اعتقاد به معاد در تربیت دینی؛
- بررسی روشهای مؤثر خداباوری و دینباوری در تربیت دینی کودکان و نوجوانان؛
- بررسی روشهای کسب و حفظ فضائل اخلاقی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان؛
- بررسی عملکرد مدیران، معلّمان و مربّیان پرورشی در تبلیغ دینداری کودکان و نوجوانان.
ویژهنامه «تربیت تبلیغی و امربهمعروف و نهیازمنکر»
- بررسي روشها و شيوههاي تبليغي امربهمعروف و نهي از منكر در سيره تربيتي معصومان (علیه السلام)؛
- فلسفه، اهداف و جايگاه امربهمعروف و نهي از منكر در قرآن و روايات با تأکید بر اهداف تربیتی -تبلیغی؛
- رويكرد الگويي در قرآن و نقش آن در تربيت تبليغي؛
- وظايف و كاركردهاي مبلغان و مربيان ديني در نهادينهكردن شيوهها و روشهاي صحيح تربيتي امربهمعروف و نهي از منكر در جامعه؛
- شناسايي تنگناها و محدوديتهاي مبلغ و مربي ديني در اشاعه صحيح امربهمعروف و نهي از منكر؛
- بررسي شيوهها و راهكارهاي صحيح امربهمعروف و نهي از منكر در تربيت ديني؛
- نگاه فقه تربيتي به امربهمعروف و نهيازمنكر؛
- راهكارهاي اشاعه و تبليغ امربهمعروف و نهي از منكر از طريق رسانههاي جمعي؛
- آسيبشناسي شيوههاي موجود (ضعفها و كاستيها) در تبليغ امربهمعروف و نهي از منكر، راهكارهاي برونرفت از آن؛
- آثار و پيامدهاي تربيتي امربهمعروف و نهي از منكر در پيشگيري از جرم در جامعه؛
- جايگاه حوزههاي علميه و آموزشوپرورش در نهادينه كردن امربهمعروف و نهي از منكر در جامعه؛
- آسيبشناسي رسانههاي غربي در اشاعه و تبليغ منكرات در جوامع اسلامي؛
- رويكردهاي قرآني به تربيت تبليغي با الهام از تمثيلهاي قرآني.
نکات مهم:
- مقالات باید دارای (عنوان، چکیده، مقدمه، بیان مسئله و ضرورت، سؤال یا فرضیه، روش، دادههای تحقیق و مباحث تفصیلی، نتیجه گیری، فهرست منابع به ترتیب حروف الفبا) باشد.
- مقاله قبلاً چاپ نشده و هم زمان برای هیچ همایش یا مجله دیگری ارسال نشده باشد.
- مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 300 کلمهای تنظیم شود.
- نام مؤلف یا مؤلفان همراه با درجه علمی، نشانی محل کار، شماره تلفن و پست الکترونیکی ذکر شود.
نحوه ارسال:
علاقهمندان میتوانند مقالات آماده خود را به آدرس پست الکترونیک فصلنامه ارسال یا جهت انتخاب موضوع، با دفتر فصلنامه تماس حاصل فرمایند.
نشانی: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، دفتر فصلنامه «پژوهشنامه تربیت تبلیغی»
تلفن:37740369-025؛ نمابر:37742284-025؛ صندوق پستی:135-37185
Email: Tarbiyate.Tablighi@gmail.com