انتشار دو شماره دیگر از فصلنامه پژوهش نامه تربیت تبلیغی در آینده نزدیک

انتشار دو شماره دیگر از فصلنامه پژوهش نامه تربیت تبلیغی در آینده نزدیک

روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) – سردبیر فصلنامه پژوهش نامه تربیت تبلیغی از انتشار دو شماره دیگر از این مجله در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)، امید نیک داد با اعلام این خبر گفت:فصلنامه پژوهش نامه تربیت تبلیغی با نگاهی کاربردی- تبلیغی به مسائل تربیتی، به ویژه تربیت دینی با انتشار اولین پیش شماره خود در پاییز 91، به طور رسمی وارد حوزه تخصصی تربیت دینی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای انتشار این فصلنامه که حدود یک سال و نیم می گذرد، تعداد 92 مقاله به دفتر فصلنامه ارسال شده است که از این تعداد 21 مقاله مورد تأیید نهایی جهت انتشار قرار گرفت. در حال حاضر پس از انتشار دو پیش شماره و یک شماره اصلی، دو شماره جدید نیز در مراحل پایانی جهت انتشار قرار دارند.

این مدیر پژوهشی تصریح کرد: این فصلنامه همچنین اقدام به انتشار دو فراخوان به صورت درج در سایت و انتشار پوستر و ارسال به مراکز علمی کرده است. مشترکین این فصلنامه کتابخانه های دانشگاه ها، حوزه های علمیه خواهران و برداران، مؤسسات و مراکز پژوهشی، سازمان تبلیغات ها و ...، است.

نیکداد با ارائه توضیحاتی در مورد مقالات شماره جدید این فصلنامه اذعان داشت: مقالات شماره جدید این فصلنامه که تا اوسط خرداد منتشر می شود، عبارتند از:آسیب شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی با رویکرد پژوهشِ کیفی از منظر اساتید علوم تربیتی و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های تهران، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان، مبانی انسان شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)، و مصاحبه با دکتر رحمتی با عنوان والدین و بلوغ دیجیتالی فرزندان. سردبیر فصلنامه پژوهش نامه تربیت تبلیغی از برگزاری همایشی توسط این گروه خبر داد و گفت: این فصلنامه نیز در سال جدید در حال برگزاری همایشی با عنوان ماهواره، تربیت، تبلیغ است. و با رویکردی کاربردی و آموزشی به آسیب شناسی برنامه های ماهواره با نگاه تربیتی و همچنین ارائه راهکارهای مناسب می پردازد.

این فصلنامه همچنین پذیرای مقالات و آثار نویسندگان و محققین حوزه تربیت به ویژه تربیت

دینی با نگاهی تبلیغی و کاربردی است. وی با اشاره به شرایط مقالات برای ارسال، در مورد موضوعات پیشنهادی مجله گفت: موضوعات پیشنهادی مجله کلی است و نویسندگان فرهیخته می توانند با مشورت با دفتر مجله، ریز موضوعات مرتبط را انتخاب کنند.

    موضوعات پيشنهادي:
  1. ازدواج وتربیت دینی
  2. نقش مناسك ديني در تربيت ديني
  3. مهدويت و تربيت ديني
  4. آسيب شناسي تربيت ديني
  5. رويکردهاي تربيت ديني در ميان مسلمانان
  6. عوامل مؤثر درتربيت ديني (خانواده ،رسانه ها، روحانيت، مساجد و اماكن مقدس، نماز هاي جمعه و جماعات، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه ها، سازمان هاي تبليغات رسمي)
  7. مديريت آموزشي در تربيت ديني
  8. برنامه ريزي آموزشي و درسي در تربيت ديني
  9. تربيت ديني در کشورهاي اسلامي
  10. تربيت ديني در نظام هاي غيراسلامي
  11. تربيت ديني در نظام هاي غيرديني ( شرقي و غربي)
  12. روان شناسي دين و تربيت ديني
  13. قلمروهاي رشد ديني (رشد مفاهيم ديني، رشد تجربة ديني، رشد التزام و ايمان)
  14. مراحل رشد ديني (در کودکان و نوجوانان، در بزرگسالان)
  15. عوامل رشد ديني (فطري، زيستي و محيط)
  16. جامعه شناسي دين و تربيت ديني
  17. نهادهاي اجتماعي و تربيت ديني (خانواده، آموزش و پرورش، حكومت، اقتصاد)
  18. تربيت ديني وفرهنگ ديني يا غير ديني
  19. تربيت ديني و رسانه ها( تلویزیون، ماهواره، اینترنت، سینما و...)
  20. تربيت ديني و نقش هاي جنسيتي (فمينيسم و تربيت ديني، تربيت ديني و روان شناسي تفاوت هاي جنسيتي، تربيت جنسي در چارچوب تربيت ديني)
  21. تربيت ديني و عرفان هاي کاذب
  22. تربيت ديني و جهاني شدن
  23. تربیت دینی و تبلیغ
  24. سبک زندگی و تربیت دینی
  25. کودک وتربیت دینی
  26. تربیت دینی و جوامع مجازی( فیس بوک، تویتر و...)<
  27. اخلاق و تربیت دینی<
  28. دعا و تربیت دینی
  29. عروسک و تربیت دینی
  30. بازی و سرگرمی ها و تربیت دینی
  31. اعتیاد به مواد مخدر و تربیت دینی
  32. اعتکاف و تربیت دینی
  33. خانواده و تربيت ديني
  34. مدرسه و تربيت ديني
  35. حوزه علميه و تربيت ديني
  36. كاركردهاي مبلغين در تربيت ديني خلاء‌هاي موجود در این حوزه
  37. نقش مراكز تخصصي تربيت مربي حوزه در تربيت ديني
  38. نقش علوم حديث در تربيت ديني
  39. نقش سازمان‌هاي تبليغي و تربيت ديني
  40. روش‌هاي ترويج و تبليغ تربيت ديني
  41. جايگاه فقه و اصول در تربيت ديني نکات مهم: مقالات باید دارای (عنوان، چکیده، مقدمه، بیان مسئله و ضرورت، سؤال یا فرضیه، روش، داده های تحقیق و مباحث تفصیلی، نتیجه گیری، فهرست منابع به ترتیب حروف الفبا) باشد. مقاله قبلاً چاپ نشده و هم زمان برای هیچ همایش یا مجله دیگری ارسال نشده باشد. مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 300 کلمه ای تنظیم شود. نام مؤلف یا مؤلفان همراه با درجه علمی، نشانی محل کار، شماره تلفن و پست الکترونیکی ذکر شود. مقاله باید تحت برنامه word2007 و قلم BLotus فونت 12 تایپ و به دفتر نشریه ارسال شود. گفتنی است علاقمندان می توانند مقالات خود را با شرایط بالا به نشانی های زیر ارسال کنند: قم، بلوار نیایش،جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، دفتر فصلنامه «پژوهش نامه تربیت تبلیغی» تلفن:37740355-025؛ نمابر:37742284-025 ؛صندوق پستی:135-37185

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

از همه اهالی قلم و نویسندگان اندیشمند درخواست می گردد، که با ارسال مقاله با رویکردی پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف معارف حسینی ما را مورد حمایت قرار دهید...
سومین نشست از سری نشست‌های ماهواره و تربیت برگزار شد

سومین نشست از سری نشست‌های ماهواره و تربیت برگزار شد

سومین نشت از سری نشست‌های ماهواره و تربیت بارویکرد آگاهی بخشی با محوریت ارائه راهکارهای کاربردی برای خانواده‌ها در مواجهه با ماهواره در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

نفس آدمی هر گاه به سوی بدی و پلیدی و زشتی‌های سوق می‌یابد، ایده مقابله با آن اهمیت یافته...
افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

در سبک زندگی نسل جدید،‌ برخی دختران خواسته یا ناخواسته به دنبال بالا رفتن سن ازدواجشان دیگر بودن در کنار خانواده را تحمل نمی کنند و تعدادی از زنان مطلقه ای نیز به خاطر ترس از سر بار شدن، زندگی مستقلی را پیش می گیرند. این گروه از زنان و دختران آسیب پذیرتر از بقیه در کوچه و خیابان های شهر صاحب خانه می شوند و به دور از خانواده حتی به شهری دیگر مهاجرت می کنند.
Powered by TayaCMS