نشست علمی گروه جنبش های معنوی

نشست علمی گروه جنبش های معنوی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگده باقرالعلوم (ع ) در ادامه سلسله نشست‌هاي علمي گروه جنبش های معنوی پژوهشگده باقرالعلوم (ع) چهارمین جلسه مقدماتی طرح "مصاحبه با اساتید و ناقدین مطرح عرفان اسلامی " در روز دوشنبه 5 آبان ماه در پژوهشکده باقرالعلوم برگزار ‌شد.

در اين نشست، که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر «محمد جواد رودگر» و آقایان «محمد حسین کیانی» و «علی اصغر نوروزی» و «عیسی جعفری» برگزار شد، سوالات مربوط به چندین استاد مطرح عرفان اسلامی و اساتید معرف و ناقد عرفان اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. این طرح قرار است بعد از نهایی شدن سوالات مصاحبه، وارد فاز نهایی شود.

آقای محمد حسین کیانی مدیر گروه جنبش های معنوی و مجری اصلی این طرح در مصاحبه با این پایگاه گفتند: این طرح که شامل مصاحبه با اساتید مطرح عرفان اسلامی و اساتید صاحب نظر و ناقد عرفان اسلامی و عرفان‌های کاذب بوده، قرار است در شهرهای مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و قم انجام گیرد، این پروژه به بحث معنویت می‌پردازد و سعی دارد از اساتیدی که ارتباط خوبی با جوانان داشته، استفاده کند. این طرح در این شکل و قالب کاری بکر و تازه است. البته در این طرح نیم‌نگاهی به نحله‌های مختلف و دیدگاهای متفاوت در فلسفه و عرفان اسلامی شده و برآنیم تا از دل این پروژه راهکارهایی جهت ارائه معنویت زلال اسلامی و بررسی زوایای پنهان عرفان اسلامی و نقد جنبش‌های معنوی نوظهور را استخراج کنیم. امید به برداشتن گامی در جهت ارتقاء سطح معنوی جامعه.

در پایان اقای محمدحسین کیانی از تمام کادر و پرسنل سایت پژوهش‌های معنوی و گروه فن آوری اطلاعات پژوهشکده تشکر و قدردانی کردند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

از همه اهالی قلم و نویسندگان اندیشمند درخواست می گردد، که با ارسال مقاله با رویکردی پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف معارف حسینی ما را مورد حمایت قرار دهید...
سومین نشست از سری نشست‌های ماهواره و تربیت برگزار شد

سومین نشست از سری نشست‌های ماهواره و تربیت برگزار شد

سومین نشت از سری نشست‌های ماهواره و تربیت بارویکرد آگاهی بخشی با محوریت ارائه راهکارهای کاربردی برای خانواده‌ها در مواجهه با ماهواره در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

نفس آدمی هر گاه به سوی بدی و پلیدی و زشتی‌های سوق می‌یابد، ایده مقابله با آن اهمیت یافته...
افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

در سبک زندگی نسل جدید،‌ برخی دختران خواسته یا ناخواسته به دنبال بالا رفتن سن ازدواجشان دیگر بودن در کنار خانواده را تحمل نمی کنند و تعدادی از زنان مطلقه ای نیز به خاطر ترس از سر بار شدن، زندگی مستقلی را پیش می گیرند. این گروه از زنان و دختران آسیب پذیرتر از بقیه در کوچه و خیابان های شهر صاحب خانه می شوند و به دور از خانواده حتی به شهری دیگر مهاجرت می کنند.
Powered by TayaCMS