درباره صلح و مدارا

درباره صلح و مدارا

قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْجَوَادُ علیه السلام وَ قَالَ علیه السلام لَا تُعَادِي أَحَداً حَتَّى تَعْرِفَ الَّذِي بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ تَعَالَى فَإِنْ كَانَ مُحْسِناً فَإِنَّهُ لَا يُسْلِمُهُ إِلَيْكَ وَ إِنْ كَانَ مُسِيئاً فَإِنَّ عِلْمَكَ بِهِ يَكْفِيكَهُ فَلَا تُعَادِهِ. امام جواد علیه السلام فرمود: زنهار! با کسی دشمنی مکن تا وقتی که میانۀ او را با خدا دانسته باشی. چون اگر نیکوکار باشد خدایش بتو وا نمی‌گذارد و اگر بدکردار باشد، همان بدکرداریش سرنگونش می‌کند و لازم نیست تو با او دشمنی کنی.

برگرفته از َعْلَامُ الدِّينِ

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

نفس آدمی هر گاه به سوی بدی و پلیدی و زشتی‌های سوق می‌یابد، ایده مقابله با آن اهمیت یافته...
Powered by TayaCMS