آیا روغن و کره حیوانی مضر است؟

آیا روغن و کره حیوانی مضر است؟

محمد علی انوشه متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: روغن‌های خوراکی امروز روغن‌های سردی هستند که بیش از آنکه فواید خوراکی داشته باشند دارای کاربردهای صنعتی هستند.
انوشه یادآور شد: روغن‌های خوراکی اغلب از مخلوط روغن‌هایی نظیر روغن دانه سویا، روغن کانولا، روغن پالم و روغن آفتابگردان تشکیل شده‌اند. وی با اشاره به این که مصرف این روغن‌ها دارای مضرات فراوان است و عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه دارد، افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیمارهای قلبی و عروقی رایج از مصرف این روغن‌ها، برای حفظ سلامتی روغن‌هایی پیشنهاد می‌شود که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن اندک است. وی در ادامه افزود: روغن‌هایی نظیر کره حیوانی اصل (گاوی –گوسفندی)، روغن دانه کنجد، روغن زیتون، روغن دانه‌ی انگور دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن هستند.
وی در پایان اذعان کرد: از فواید کره‌های حیوانی می‌توان به استخوان سازی، کاهش غلظت خون، سم‌زدایی بدن و همچنین کاهش چربی شکم اشاره کرد. گفتنی است؛ با توجه به فوایدی که روغن طبیعی دارد، افرادی که مبتلا به فشار خون و دیابت هستند در مصرف این روغن‌ها محتاط باشند.
منبع: http://www.alamto.com/

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

No image

فصلنامه فلسفه و کلام اسلامی آینه معرفت

در این مقاله، تعریف جدید و کاملی، مبتنی بر تعاریف گذشته از «جنبش های نوپدید دینی» ارائه می شود.
No image

ساختار قداست بخشی نوپدید موردپژوهی یک شماره از نشریه دانش یوگا

گروه های نوپدید معنویت گرا که فعالیت آنها در پنج دهه اخیر کاملا مشهود است، برای مخاطبین خود، فضایی ایجاد می کنند که بی شباهت به فضای قدسی ادیان سنتی نیست.
Powered by TayaCMS