تحليل ابعاد و مؤلفه های تربیتی سبک زندگی زمینه ساز
ظهور در مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی ایران
حسن نجفی
حسن ملكي
مهدی سبحانی نژاد
چکیده
هدف این پژوهش، تحلیل مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی و
عمومی ایران از لحاظ میزان توجه به ابعاد و مؤلفه های تربیتی سبک زندگی زمینه
ساز ظهور است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست و رویکرد آن نیز
کاربردی به شمار می رود. جامعه پژوهشی، متن سند مبانی نظری تحول بنیادین نظام
تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، مصوب آذر ماه ۱۳۹۰ است که با توجه به ماهیت
موضوع پژوهش و محدودیت جامعه آماری، از نمونه گیری صرف نظر شده و سند مذکور به
طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار اندازه گیری، چک
لیست تحلیل محتوای محقق ساخته بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های
توصیفی در فرایند تحلیلی انتروپی شانون، بررسی شده اند. عمده ترین یافته های
پژوهش عبارت اند از:
.(hnajafih@yahoo.com)
. دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران (نویسنده
مسئول)
. استاد گروه مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران ٣. دانشیار
گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد تهران.
WWW.noormags.ir