در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

✍️احمد کوثری

با شهادت آیت الله رئیسی که بحق خادم جمهور بودند و فقدان ایشان برای ملت ایران حادثه دردناکی بود، کشور ایران وارد مرحله ای دیگر برای انتخاب رئیس جمهور جدید شد، رئیس جمهوری که بتواند راه این شهید بزرگ را ادامه دهد.
در انتخابات جدید که جمعه صورت خواهد گرفت و ان شاءالله شاهد حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری باشیم هنوز برخی از نیروهای انقلاب برای انتخاب گزینه مطلوب در تردید به سر می برند و برخی به دنبال انجام تکلیف خود هستند.
خب البته منشا تردید جدی مردم در انتخاب گزینه برتر در این انتخابات به این علت است که در جبهه انقلاب الحمدلله کاندیداهای بسیار خوبی حضور پیدا کردند.
⁉️در اینجا یک سوال مطرح است که آیا برای انتخاب خود، فقط باید به تکلیف خود فارغ از هر نتیجه ای عمل کنیم یا نتیجه هم برایمان مهم است؟
با کمی جستجو در بیانات مقام معظم رهبری پاسخ به این سوال را درمی یابیم.
معظم له بعد از انتخابات 1392 در جمع دانشجویان بیاناتی را پیرامون این مساله داشتند و فرمودند:
«اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند، که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
#امام فرمودند: ما دنبال #تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال #نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟
 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال #نتیجه نبود؟
حتماً #تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به #نتیجه‌ی_مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛
والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به #نتائج معینی بود؛ دنبال #نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال #نتیجه نیستیم؟
یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟
... بنابراین، این که تصور کنیم #تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به #نتیجه نظر نداشته باشیم، #نگاه_درستی_نیست.»
📚بیانات در دیدار دانشجویان‌ ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

در نتیجه الان که به تکلیف خود در تبلیغ گزینه اصلح عمل کرده ایم باید ببینیم کدام کاندیدای #جبهه_انقلاب رای آوری بیشتری دارد و نتیجه مطلوب را برایمان حاصل می کند و با قصد قربت به او رای دهیم که در این صورت هم به تکلیف خودمان عمل کرده ایم و هم باعث پیروزی کاندیدای #جبهه_انقلاب شده ایم.
ان شاءالله خداوند متعال تفضلات و برکاتش را بر ملت عزیز ایران نازل فرماید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد...

پر بازدیدترین ها

بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

ملاحظه تأکید سنت و روایات متعدد در باب حمایت از مظلومان، از خداوند متعال، پیامبر (صلی الله علیه وآله)، اهل بیت (علیهم السلام) و فقهای شیعه، نشان از اهمیت این مساله در منظومه اسلام و یکی از مسائل پر اهمیت در دین اسلام شمرده می شود. طبق مبانی قرانی و روایی اسلام همه مظلومان جهان، مورد حمایت هستند. دین، مذهب، رنگ، نژاد، جغرافیا، جنست و مانند آنها موجب ترک حمایت و دفاع از مظلومان نمی گردد. از آنجایی که برای برخی، شبهه و سوال است که چه نیازی به حمایت مستضعفین عالم است؟ و به چه دلیل نظام اسلامی به دیگر ملت های مستضعف در مقابل مستکبران حمایت می کند؟ لذا در این نوشتار بررسی می شود آیا حمایت از مظلومان طبق مبانی آیات و روایات است یا نه؟ با تحقیقاتی که انجام شده بدست می آید: آیات و روایات متعددی از اهل بیت (علیهم السلام) دلالت بر حمایت از مستضعفین و مظلومان جهان، دارد تا جایی که بسیاری از فقهای شیعه حمایت از مظلومان را در مقابل ظالم واجب شمردند.
برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

به گواه روایات متعددی که در مصادر اسلامی (اعم از کتب روایی شیعیان و یا اهل سنت) نقل شده اند، عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، را می توان عصری بی نظیر و آرمانی خواند که عموم آحاد بشریت در آن دوران، از برکات و ثمرات فراوانی متنعم خواهند بود. در این میان، آثار اجتماعی عصر ظهور را می توان یکی از مهم ترین جلوه های نزول برکات الهی در آن روزگار قلمداد کرد که بی تردید بیان و یادآوری روایات موجودی که محدثین مسلمان در این باره نقل کرده اند، نقش بسزایی در راستای تقویت فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی خواهد داشت. از این رو نگارنده در نوشتار پیش رو با نیم نگاهی به روایاتی که شیعه و سنی در رابطه با برکات اجتماعی عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل کرده اند، به برخی از این برکات اشاره می کند. شایان ذکر است نابودی ظلم، توسعه رفاه اجتماعی، از بین رفتن نا امنی، شکل گیری رضایت عمومی و تحقق وحدت از جمله مهم ترین برکات اجتماعی عصر ظهور هستند که نویسنده در این نوشتار، آن ها را بیان کرده است.
بررسی مفاهیم مشترک احادیث شیعه و سنی در مقوله استکبارستیزی

بررسی مفاهیم مشترک احادیث شیعه و سنی در مقوله استکبارستیزی

ملاحظه تأکید سنت و روایات متعدد در مقوله استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، از پیامبر (صلی الله علیه وآله)، اهل بیت (علیهم السلام)، نشان از اهمیت این مساله در منظومه اسلام و یکی از مسائل پر اهمیت در دین اسلام شمرده می شود. طبق مبانی قرانی و روایی اسلام همه مسلمانان باید استکبار ستیزی و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را جزو برنامه خودشان قرار بدهند. از آنجایی که برای برخی، شبهه و سوال است که چرا باید از مستکبرین عالم بیزاری جست و در مقابل آنها باید قیام شود؟ و به چه دلیل نظام اسلامی باید در مقابل مستکبرین و زورگویان بایستد و از ملت های مستضعف در مقابل مستکبران حمایت کند؟ لذا در این جستار بررسی می شود آیا احادیث شیعه واهل سنت دلالت بر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی دارد یا نه؟ با تحقیقاتی که انجام شده بدست می آید: روایات متعددی از رسول الله (صلی الله علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) در منابع شیع و اهل سنت وارد شده است که مسلمانان باید در مقابل ظالم و مستکبر سکوت نکنند و به آنها کمک داده نشود و اسلام بر هر آیین و مکتبی برتری دارد.
رمز بقاء انقلاب اسلامی در نگاه امام  خمینی (ره)

رمز بقاء انقلاب اسلامی در نگاه امام خمینی (ره)

در آستانه چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که افزون بر برکات مادی و معنویش نسبت به ملت ایران و مستضعفان عالم، همچنین بسیاری از معادلات منطقه ای و بین المللی مستکبران را برهم زد و بطور قطع و یقین می توان ادعا کرد برپایی چنین انقلابی، آرزوی بسیاری از مصلحان جهان در ادوار مختلف تاریخ بوده است.
آیا برای وهابیت و سایر جریانها از واژه سلفی استفاده کنیم یا خیر؟

آیا برای وهابیت و سایر جریانها از واژه سلفی استفاده کنیم یا خیر؟

شبهه: اگر استفاده از واژه سلفی را درست نمی دانید، چرا مقام معظم رهبری از این واژه استفاده نموده اند؟
Powered by TayaCMS