اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

هنگامی‌که برای کودک اسباب‌بازی می‌خرید با خودتان آن را می‌سازید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ قیمت آن، دوام و استقامت آن، ایمنی آن و جنبه تفریحی آن. ممکن است چیزی که به نظر شما خیلی جالب و خوب طراحی‌شده است، برای کودک کاملاً بی‌معنی و بی‌ارزش باشد. او بیشتر علاقه‌مند است بداند آن اسباب‌بازی چقدر سروصدا دارد. چقدر بادوام است و با باطری‌اش چه مدت کار خواهد کرد. شاید اگر او را در مغازه اسباب‌بازی آزادانه رها کنید او سراغ سگ پلاستیکی صورتی‌رنگ با خرس پشمالوی نارنجی برود و نه آن معما چیستان (جورچین) جویی زیبایی که شما از آن خوشتان آمده است.

اگر از فروشگاه معروفی اسباب‌بازی می‌خرید نگران ایمنی آن نباشید، زیرا آنان مقررات و قوانین دقیقی را در رابطه با جنس کالا، استاندارد بودن و نوع ساخت آن‌ها رعایت می‌کنند. از خرید اسباب‌بازی‌های ارزان از بازارهای خیابانی که چندان نام آشنایی نیستند، خودداری کنید. این نوع اسباب‌بازی‌ها می‌توانند از مواد غیراستاندارد و خطرناک تهیه‌شده باشند.

باید دید که آیا این اسباب‌بازی نیازها و کنجکاوی‌های او را برآورده می‌کند وگرنه به‌زودی از آن خسته شده و دلش را خواهد زد و آن را در داخل قفسه با پشت کمد پرت کرده و دیگر سراغش نمی‌رود؟ و آیا آن اسباب‌بازی بی‌خطر است و نکات ایمنی در آن رعایت شده است؟ حتماً به‌خوبی آن را وارسی کنید. علی‌الخصوص دقت کنید که لبه تیز نداشته باشد. و اگر با باطری کار می‌کند، آیا می‌توانید مدام باطری‌های تازه برایش بخرید؟ بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که با باطری کار می‌کنند و معمولاً پس از یک ساعت باطری تمام

می‌کنند، شاید بد نباشد یک دستگاه شارژ باطری بخرید و آیا باعث تشویقش به فکر کردن با خلق کردن می‌شود؟ منظور آموزشی، بودن آن نیست، بلکه باید در عین سرگرم‌کننده بودن تا حدی نیز ذهن او را به کار گیرد. و آیا محکم و بادوام است؟ هرگز قدرت تخریب کودک را ناچیز نپندارید، حتی اگر او جزء آن دسته از کودکان مخرب نیست..

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد...

پر بازدیدترین ها

بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

ملاحظه تأکید سنت و روایات متعدد در باب حمایت از مظلومان، از خداوند متعال، پیامبر (صلی الله علیه وآله)، اهل بیت (علیهم السلام) و فقهای شیعه، نشان از اهمیت این مساله در منظومه اسلام و یکی از مسائل پر اهمیت در دین اسلام شمرده می شود. طبق مبانی قرانی و روایی اسلام همه مظلومان جهان، مورد حمایت هستند. دین، مذهب، رنگ، نژاد، جغرافیا، جنست و مانند آنها موجب ترک حمایت و دفاع از مظلومان نمی گردد. از آنجایی که برای برخی، شبهه و سوال است که چه نیازی به حمایت مستضعفین عالم است؟ و به چه دلیل نظام اسلامی به دیگر ملت های مستضعف در مقابل مستکبران حمایت می کند؟ لذا در این نوشتار بررسی می شود آیا حمایت از مظلومان طبق مبانی آیات و روایات است یا نه؟ با تحقیقاتی که انجام شده بدست می آید: آیات و روایات متعددی از اهل بیت (علیهم السلام) دلالت بر حمایت از مستضعفین و مظلومان جهان، دارد تا جایی که بسیاری از فقهای شیعه حمایت از مظلومان را در مقابل ظالم واجب شمردند.
برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

به گواه روایات متعددی که در مصادر اسلامی (اعم از کتب روایی شیعیان و یا اهل سنت) نقل شده اند، عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، را می توان عصری بی نظیر و آرمانی خواند که عموم آحاد بشریت در آن دوران، از برکات و ثمرات فراوانی متنعم خواهند بود. در این میان، آثار اجتماعی عصر ظهور را می توان یکی از مهم ترین جلوه های نزول برکات الهی در آن روزگار قلمداد کرد که بی تردید بیان و یادآوری روایات موجودی که محدثین مسلمان در این باره نقل کرده اند، نقش بسزایی در راستای تقویت فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی خواهد داشت. از این رو نگارنده در نوشتار پیش رو با نیم نگاهی به روایاتی که شیعه و سنی در رابطه با برکات اجتماعی عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل کرده اند، به برخی از این برکات اشاره می کند. شایان ذکر است نابودی ظلم، توسعه رفاه اجتماعی، از بین رفتن نا امنی، شکل گیری رضایت عمومی و تحقق وحدت از جمله مهم ترین برکات اجتماعی عصر ظهور هستند که نویسنده در این نوشتار، آن ها را بیان کرده است.
بررسی مفاهیم مشترک احادیث شیعه و سنی در مقوله استکبارستیزی

بررسی مفاهیم مشترک احادیث شیعه و سنی در مقوله استکبارستیزی

ملاحظه تأکید سنت و روایات متعدد در مقوله استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، از پیامبر (صلی الله علیه وآله)، اهل بیت (علیهم السلام)، نشان از اهمیت این مساله در منظومه اسلام و یکی از مسائل پر اهمیت در دین اسلام شمرده می شود. طبق مبانی قرانی و روایی اسلام همه مسلمانان باید استکبار ستیزی و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را جزو برنامه خودشان قرار بدهند. از آنجایی که برای برخی، شبهه و سوال است که چرا باید از مستکبرین عالم بیزاری جست و در مقابل آنها باید قیام شود؟ و به چه دلیل نظام اسلامی باید در مقابل مستکبرین و زورگویان بایستد و از ملت های مستضعف در مقابل مستکبران حمایت کند؟ لذا در این جستار بررسی می شود آیا احادیث شیعه واهل سنت دلالت بر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی دارد یا نه؟ با تحقیقاتی که انجام شده بدست می آید: روایات متعددی از رسول الله (صلی الله علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) در منابع شیع و اهل سنت وارد شده است که مسلمانان باید در مقابل ظالم و مستکبر سکوت نکنند و به آنها کمک داده نشود و اسلام بر هر آیین و مکتبی برتری دارد.
آیا برای وهابیت و سایر جریانها از واژه سلفی استفاده کنیم یا خیر؟

آیا برای وهابیت و سایر جریانها از واژه سلفی استفاده کنیم یا خیر؟

شبهه: اگر استفاده از واژه سلفی را درست نمی دانید، چرا مقام معظم رهبری از این واژه استفاده نموده اند؟
دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

این نوشتار قصد دارد بخشی از آیه ۲۹ سوره «فتح» را که درباره ویژگی های ممتاز رسول الله له و یاران واقعی ایشان نازل شده است تبیین کند
Powered by TayaCMS