پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

احمد ملکی پور,جواد حسینی

واژگان کلیدی: آموزش و پرورش، پارادایم(الگو)، سبک زندگی، معلم، اخلاق زیست ‌محیطی.‎‎

چکيده

امروزه معلمان به عنوان مهم‌ترین رکن و منبع در سازمان آموزش و پرورش، با آگاهی از تحولات زیست‎محیطی و برخورداری از انواع دانش و مهارت ها قادر خواهند بود وظیفه خطیر خود را به نحو شایسته، در راستای ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی به انجام برسانند. هدف این مقاله شناسایی پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان است. ادبیات موضوع نشان می‌دهد که پارادایم‌هایی(الگوهایی) از جمله: 1. آشنایی با سواد اطلاعاتی؛ 2. آشنایی با الگوهای نوین تدریس؛ 3. برنامه‌ریزی خوب؛ 4. کشف استعدادهای یادگیرنده‎گان؛ 5. ایجاد انگیزه مثبت؛ 6. حساس کردن دانش‎آموزان به محیط پیرامون خود؛ 7. ایجاد مهارت تفکر انتقادی؛ 8. تعامل با خانوادها؛ 9. مهارت در سنجش و ارزیابی آموزه‌های زیست‎محیطی یادگیرندگان، نقش بسزایی در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان دارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

دومین نشست "ماهواره و تربیت" برگزار شد.

دومین نشست "ماهواره و تربیت" برگزار شد.

در این نشست دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی از مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما سخنران این نشست را بر عهده داشتند که به بررسی موضوع ماهواره و تربیت در چهار محور پرداختند.
افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

افزایش زندگی مستقل برخی زنان تحت تأثیر طلاق

در سبک زندگی نسل جدید،‌ برخی دختران خواسته یا ناخواسته به دنبال بالا رفتن سن ازدواجشان دیگر بودن در کنار خانواده را تحمل نمی کنند و تعدادی از زنان مطلقه ای نیز به خاطر ترس از سر بار شدن، زندگی مستقلی را پیش می گیرند. این گروه از زنان و دختران آسیب پذیرتر از بقیه در کوچه و خیابان های شهر صاحب خانه می شوند و به دور از خانواده حتی به شهری دیگر مهاجرت می کنند.
Powered by TayaCMS