تماس با ما

تماس با ما

ردیف

نام گروه

نام خانوادگی

تلفن داخلی

تلفن مستقیم

1        

اداری مالی و انتشارات

آقای زین العبادی

113

37837308

2        

دفترریاست و روابط عمومی

آقای صبوری

115

37831629

3        

شورای راهبردی

آقای رادنیک

133

37742285

4        

معاونت پژوهشی

آقای صدر

130

37740466

5        

گروه مطالعات تبلیغ و ارتباطات دینی

آقای صحاف (کارشناس گروه)

146

37837303

6        

گروه تبلیغ و مطالعات اسلامی و تولید محتوا

آقای رادحسینی (کارشناس گروه)

120

37835369

7        

گروه تربیتی اجتماعی (نیازشناسی و رصد فرهنگی)

آقای انواری (کارشناس گروه)

121

37837305

8        

واحد حدیث

آقای اسماعیلی

147

 

9        

واحد صحابه

آقای عسکری

118

37835371

10   

واحد آیات الاحکام

آقای انصاری

191

37831628

11   

واحد گلشن ابرار

آقای جودتی

124

37742039

12   

واحد ارزیابی پایان­نامه­ ها

آقای عابدینی

123 ـ‌ 187

 

13   

واحد جنبش‌های نو پدید معنوی

آقای کیانی

114

 

14   

نشریه تربیت تبلیغی

آقای نیک­داد

135

 

15   

نشریه مطالعات معنوی

آقای ایزدی

126

37831667

16   

نشریه سبک زندگی

آقای مهرابی

166

37835372

17   

مدیریت داخلی

آقای مهرابی

166

37835372

18   

کتابخانه و خدمات غیر حضوری

آقای نحوی ـ نیکو ـ صالحی

173

37736878

19   

فناوری اطلاعات

مدیریت فناوری

آقایان رحمتی و عباسی

165

 

 

برنامه نویسی

سیدجوادی و سرکاری

143

 

20   

انتشار محتوای دیجیتال

آقای غفارپور

119

 

21   

شبکه و سخت افزار

آقای دریاب

178

 

22   

تلفن خانه

37740466  ـ  37740369

23   

فکس

37742284 025

24   

کدپستی

3713756341

25   

رایانامه

rbo@rbo.ir

26   

شعبه قم: بلوار نیایش جنب مصلی قدس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام

شعبه تهران: میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 397 تلفن: 02188989754

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی

الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی

بی گمان مصرف، به خودی خود نه تنها پدیده‌ای ناپسند نیست که بسیار بایسته و لازم است؛ چرا که مصرف، یکی از شیوه‌های جایگزین ناپذیر برای پاسخگویی به نیازهای طبیعی و غریزی انسان است که بدون آن، حیات مادی و معنوی انسان‌ها دستخوش آشفتگی و نابسامانی خواهد شد و معیشت انسان، لذت و لطف خود را از دست خواهد داد؛ اما نکته اینجاست که گاهی مصرف شکل طبیعی خودش را از دست داده، به جای آنکه به عنوان یک پدیده حیاتی در خدمت انسان باشد، انسان به خدمت او در می‌آید. بدین‌گونه وسیله به هدف تبدیل می‌شود و همه قوای مادی و معنوی انسان که باید با مصرف درست به اوج تکامل و تعالی برسد، بر اثر مصرف‌زدگی در سراشیبی سقوط قرار گیرد. همچنین زمینه انواع تباهی‌ها و ناهنجاری‌ها فراهم می‌آید. از اینجاست که ضرورت در اصلاح الگوی مصرف آشکار می‌شود و اهمیت دغدغه مقام معظم رهبری در این‌باره و ارزشمندی اعلام سال 1388 خورشیدی به عنوان سال «حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف» از سوی ایشان، کاملا آشکار می‌شود. از طرفی مصرف یکی از شاخص‌های اصلی سبک زندگی محسوب می‌شود به طوری که بعضی از صاحب‌نظران، سبک زندگی را به معنای نحوه مصرف و کیفیت و کمیت آن دانسته‌اند. لذا الگوی مصرف نقش تعیین‌کننده‌ای در سبک زندگی انسان‌ها دارد و از آنجا که اسلام در این زمینه «بایدها و نبایدها» و توصیه‌های زیادی ارائه کرده است و الگوی متفاوتی را مبنی بر جهان‌بینی خود معرفی می‌کند. بنابراین می‌توان سبک زندگی ویژه‌ای را در این حوزه برای جامعه شهروندی استنتاج کرد. در این نوشتار، از اصلاح الگوی مصرف و مباحث در خور توجیهی در این‌باره سخن خواهیم گفت.

پر بازدیدترین ها

الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی

الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی

بی گمان مصرف، به خودی خود نه تنها پدیده‌ای ناپسند نیست که بسیار بایسته و لازم است؛ چرا که مصرف، یکی از شیوه‌های جایگزین ناپذیر برای پاسخگویی به نیازهای طبیعی و غریزی انسان است که بدون آن، حیات مادی و معنوی انسان‌ها دستخوش آشفتگی و نابسامانی خواهد شد و معیشت انسان، لذت و لطف خود را از دست خواهد داد؛ اما نکته اینجاست که گاهی مصرف شکل طبیعی خودش را از دست داده، به جای آنکه به عنوان یک پدیده حیاتی در خدمت انسان باشد، انسان به خدمت او در می‌آید. بدین‌گونه وسیله به هدف تبدیل می‌شود و همه قوای مادی و معنوی انسان که باید با مصرف درست به اوج تکامل و تعالی برسد، بر اثر مصرف‌زدگی در سراشیبی سقوط قرار گیرد. همچنین زمینه انواع تباهی‌ها و ناهنجاری‌ها فراهم می‌آید. از اینجاست که ضرورت در اصلاح الگوی مصرف آشکار می‌شود و اهمیت دغدغه مقام معظم رهبری در این‌باره و ارزشمندی اعلام سال 1388 خورشیدی به عنوان سال «حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف» از سوی ایشان، کاملا آشکار می‌شود. از طرفی مصرف یکی از شاخص‌های اصلی سبک زندگی محسوب می‌شود به طوری که بعضی از صاحب‌نظران، سبک زندگی را به معنای نحوه مصرف و کیفیت و کمیت آن دانسته‌اند. لذا الگوی مصرف نقش تعیین‌کننده‌ای در سبک زندگی انسان‌ها دارد و از آنجا که اسلام در این زمینه «بایدها و نبایدها» و توصیه‌های زیادی ارائه کرده است و الگوی متفاوتی را مبنی بر جهان‌بینی خود معرفی می‌کند. بنابراین می‌توان سبک زندگی ویژه‌ای را در این حوزه برای جامعه شهروندی استنتاج کرد. در این نوشتار، از اصلاح الگوی مصرف و مباحث در خور توجیهی در این‌باره سخن خواهیم گفت.
Powered by TayaCMS