معرفی کتاب سبک زندگی رضوی

معرفی کتاب سبک زندگی رضوی

نویسنده کتاب سبک زندگی رضوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدتقی فعالی است. این کتاب توسط مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین منتشر شده است. این کتاب دارای ۱۹ فصل با عناوین ذیل است: روابط میان فردی، آئین دوستی و همنشیتی، روابط اجتماعی، سفر و اوقات فراغت، مؤلفه‌ها و بایسته‌های روابط اجتماعی، ازدوج؛ سنت مقدس، کارکردها و راهکارهای رشد و کارایی خانواده، بهداشت و سلامت و مدیریت بدن، زرّین نامه سلامت، خوراکی‌ها؛ بایسته‌ها و نسخه‌ها، بهداشت و رساله زرّین سلامت، بهداشت فردی، ‌بهداشت محیط‌زیست، رسم بندگی، بخشش و نیایش، خداشناسی، راهنما شناسی، امام شناسی، معاد شناسی. جلد اول و دوم مجموعه ۸ جلدی سبک زندگی رضوی با موضوع «روابط میان فردی» است. جلد نخست این مجموعه که به بررسی و تحلیل روابط میان فردی پرداخته است در دو فصل تألیف شده است: فصل اول به «الگوهای رفتاری» و فصل دوم به «آیین دوستی و همنشینی» اختصاص یافته است. در نخستین فصل این کتاب، برخی از مصادیق الگوهای رفتاری شامل سلام، دست دادن، معانقه، بوسیدن؛ روا یا ناروا، مهارت‌های گفتاری و خوش‌خلقی موردبررسی و تبیین قرارگرفته است. در فصل دوم، جایگاه و اهمیت، معیارها و مؤلفه‌ها و الگوهای رفتاری، دوستی و هم‌نشینی، با ذکر مصادیق متعدد به تفصیل بررسی شده است. دومین جلد این مجموعه با عنوان «مناسبات اجتماعی» در سه فصل به رشته تحریر درآمده است فصل اول: روابط اجتماعی، فصل دوم: سفر و اوقات فراغت و فصل سوم: مؤلفه‌ها و بایسته‌های روابط اجتماعی.

در نخستین فصل این کتاب، نظام آراستگی، آیین خویشاوندی و همسایه داری موردبحث و تبیین قرار گرفته است. نویسنده در فصل دوم موضوعات همچون چیستی، کارکردها، ویژگی‌های فراغت در عصر حاضر، مبانی اسلامی اوقات فراغت و الگوهای تجویزی گذران اوقات فراغت را مورد بررسی قرار داده است. فصل سوم به موضوعاتی از جمله سنت‌های اجتماعی، انسان سرنوشت‌ساز، اخلاق محوری، امام مداری، عقلانیت دینی، حق مداری و مسئولیت‌پذیری و ارزش‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

سبک زندگی

سبک زندگی اسلامی ایرانی

سبک زندگی اسلامی ایرانی

سبک زندگی اسلامی ایرانی به قلم دکتر احمد حسین شریفی که دارای ۲۵۶ صفحه میباشد منتشر شد.
 معرفی کتاب سبک زندگی مسلمان ایرانی

معرفی کتاب سبک زندگی مسلمان ایرانی

در این کتاب، نگاهی جامع به دستورهای اسلامی شده است و در جهت کمّی کردن و ارتباط دادن آن با میدان عمل، یک آزمون برای آن ساخته شده است.
 معرفی کتاب سبک زندگی  رضوی

معرفی کتاب سبک زندگی رضوی

جلد نخست این مجموعه که به بررسی و تحلیل روابط میان فردی پرداخته است در دو فصل تألیف شده است: فصل اول به «الگوهای رفتاری» و فصل دوم به «آیین دوستی و همنشینی» اختصاص یافته است...
Powered by TayaCMS