معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

 نویسنده کتاب ادیان در جنبش اکنکار محمدحسین کیانی است. این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی بهداشت معنوی-عصر آگاهی منتشر شده است. مهم‌ترین عناوین این کتاب عبارت‌اند از: فلسفه پیدایش ادیان، ادیان بزرگ و کارکرد آنها، اکنکار سرچشمه تمامی ادیان، جریان‌شناسی برتری اکنکار بر ادیان، رهبران ادیان و روحانیت، ماهانتا و استادان اکنکار، کتب و آموزه‌های ادیان بزرگ، کتاب مقدس اکنکار: شریعت کی، سوگماد و.. است.

در مقدمه ‌این کتاب آمده است که در انواع مصادیق عرفان‌های نوظهور مؤلفه‌های مشترکی وجود دارد که یکی از آنها نقد ادیان بزرگ است. در میان انواع عرفان‌های نوظهور، فرقه اکنکار به لحاظ ساختار منسجم‌تر  و دارای اهمیت بیشتری است. ضمن اینکه، نقد ادیان بزرگ در این عرفان باقوت بیشتری همراه است. یکی از مباحث اساسی در فرقه اکنکار، نگرش انتقادی به آموزه‌ها، رهبران، کتب مقدس و نوع سازمان ادیان  و مذاهب است. رویکرد این نگرش انتقادی شامل دو حوزه متفاوت است. یکی اینکه اکنکار گزاره‌های ادیان دیگر را یکسره نقد می کند و ادیان بزرگ را فاقد روشی مناسب برای راهگشای معنوی انسان می‌داند.... و دیگری اینکه معتقد است مذاهب و تعالیم رهبران آنان تلاشی خواسته و ناخواسته برای ترویج گزاره‌های معنوی اکنکار است. نگارنده این عرفان را یکی از ساختارمندترین عرفان‌های نوظهور دانسته و در عین حال معتقد است که اکنکار برای بسیاری از ادعاهای خود دلیلی نیاورده است.

در این کتاب ادیانی مانند هندوئیسم، بودیسم، کنفسیونیزم، تاتوئیسم، اسلام، یهودیت، زرتشت، سیکیزم، الهی‌شناسی و غیره بررسی شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

تربيت ديني چيست؟

تربيت ديني چيست؟

یک آسیب‌دیده فرقه عرفان حلقه

یک آسیب‌دیده فرقه عرفان حلقه

فرقه حلقه که این روزها سرکرده آن در زندان به سر می برد، همچنان قربانی می گیرد. متاسفانه این فرقه که در قالب عرفان خود را معرفی کرده و حدود دو دهه است که در ایران فعالیت می کند علی رغم ممنوعیت برگزاری کلاس، همچنان به رهبری مسترهای دست پرورده ...
No image

سبک زندگی

 اخلاق و دین آداب میهمانی

اخلاق و دین آداب میهمانی

آشنایی با آداب ضیافت و رسوم دینی مهمانی، در محدوده «اخلاق» معاشرت می‌گنجد. این موضوع، دو جنبه و دو طرف دارد: یکی کسی که مهمان می‌کند...
Powered by TayaCMS