قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟

انجمن اطفال آمریکا اطلاعیه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از ابزارها با صفحه نمایش الکترونیکی مانند تلفن همراه و رایانه را منتشر کرد.

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن اطفال آمریکا(AAP)در سال 2016 بیانه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از دستگاه های دیجیتال و مدت خیره شدن آن ها به صفحه‌های نمایش منتشر کرد و در اختیار عموم مردم به خصوص پدر ومادرها که اغلب این سوال را ازانجمن داشتند قرار داد.

در این اطلاعیه مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش از دوران نوزادی تا سن بلوغ اعلام شده است. این انجمن به خانواده ها توصیه کرد: والدین باید درمورد میزان و روش استفاده از دستگاه های دیجیتال و مدت تماشا و بازی با فرزندان شان صحبت کرده و چگونگی استفاده درست را به آنها آموزش دهند. در این اطلاعیه به عدم مصرف کودکان زیر 18 ماه از این تجهیزات الکترونیکی تاکید شده است زیرا برکیفیت و میزان خواب کودکا ن در این رده سنی به شدت تاثیر مخربی می گذارد و تنها در زمان چت ویدیویی و مدت بسیار کوتاه می توان از ازارهای الکترونیکی می توان استفاده کرد.

بر اساس اطلاعیه انجمن اطفال آمریکا میزان استفاده بر اساس رده سنی به شرح زیر است:

  1. برای سنین کمتر از 18 ماهگی به طور کامل ممنوع است.
  2. والدین نوزادان 18 تا 24 ماه در زمان استفاده فرزندانشان از صفحه نمایش های الکترونیکی در کنار آن ها باشند و ترتیبی دهند که ازبرنامه هایی با کیفیت بالا استفاده کنند.
  3. در رده سنی 2 تا 5 سال ، مدت زمان استفاده از صفحه نمایش های الکترونیکی یک ساعت در روز است و والدین باید با فرزند خود فیلم ها و تصاویر را تماشا کرده و مفاهیم آنها را برای کودک توضیح دهند.
  1. در کودکان 6 سال به بعد والدین باید مدت استفاده را محدود کرده و طوری این میزان را برنامه ریزی کنند که ساعات خواب و میزان تحرک و فعالیت کودک کاهش نیافته و به آنها خللی وارد نشود. گفتنی است؛ والدین باید زمان هایی از روز را برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی وفضای مجازی ممنوع کنند.

منبع: بیتوته

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

در این مقاله تلاش میشود تا به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی به عنوان محصول جهانی‌شدن در حوزه معنویت پرداخته شود.
بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
 آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.

پر بازدیدترین ها

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
نسبت خدا و انسان در عرفان

نسبت خدا و انسان در عرفان

انسان در نظام عرفان اسلامی، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد؛ به طوری‌که او را به‌گونه‌ی ممتازی از دیگر مخلوقات متمایز ساخته است. انسان با برخورداری از جامعیت اسماء الهی، به مثابه آیینۀ تمام نمای آفریدگار جهان هستی است
بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
 آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
Powered by TayaCMS