تغییر ماهیت روش مستقیم سرویسهای جاسوسی

تغییر ماهیت روش مستقیم سرویسهای جاسوسی

احمد کوثری

 سرویسهای جاسوسی همواره روش تغییر ماهیت را برای تطهیر چهره افراد و جاانداختن در بین جوانان در پیش گرفته اند.

نمونه اول:

یک نمونه آن عقیل هاشمی کارشناس وهابی و فعلی شبکه تکفیری_صهیونیسم کلمه می باشد.

زمانی که عقیل هاشمی مجری شبکه وصال وهابیت بود، با شمائل یک شیخ وهابی ظاهر می شد اما بعد از مدتی تغییر ماهیت داده و در شبکه کلمه با کت و شلوار و کراوات حضور پیدا کرد و این بار عقائد وهابیت تکفیری را در غالب یک فرد اتوکشیده بیان می کرد.

 نمونه دوم

نمونه دوم در تغییر ماهیت را می توان به یک شیخ جوان شیعه اهل افغانستان بنام حسن اللهیاری مثال زد.

این شیخ در برنامه خود به مقدسات اهل سنت توهین می کرد و دفتر آن در ایران بسته شد و به آمریکا نقل مکان نمود و به اجرای برنامه های خود در کشور شیطان بزرگ پرداخت.

حسن اللهیاری که بعدها به هتک حرمت حکومت جمهوری اسلامی و مراجع عظام شیعه نیز پرداخت، بعد از مدتی تغییر ماهیت داده و لباس روحانیت او جای خودش را به کت و شلوار و کراوات داد.

 نمونه سوم

نمونه جدید تغییر ماهیت افراد را می توان در فرمانده جبهه تحریر شام جست.

ابومحمد جولانی که روزگاری همکار ابوبکربغدادی در داعش بود و بعد از مدتی جریان تکفیری جبهه النصره را در سوریه تشکیل داد

و حالا با تشکیل جبهه تحریر شام، قیافه خود را نیز تغییر داده و از یک شیخ تکفیری به شمائل یک جوان کت و شلواری و اتوکشیده درآمده است.

این تغییر ماهیت توسط سرویسهای جاسوسی در گذشته نیز سابقه داشته است و عبدالعزیز اولین پادشاه دوره سوم آل سعود نیز با توجه به منفور بودن نام #وهابیت، اسم این جریان تکفیری را به سلفیه تغییر داده بود.

باید توجه نمود که تغییر ماهیت همواره ابزاری در دست سرویسهای بیگانه برای تطهیر افراد و جریانها می باشد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

در این مقاله تلاش میشود تا به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی به عنوان محصول جهانی‌شدن در حوزه معنویت پرداخته شود.
بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
 آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.

پر بازدیدترین ها

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
نسبت خدا و انسان در عرفان

نسبت خدا و انسان در عرفان

انسان در نظام عرفان اسلامی، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد؛ به طوری‌که او را به‌گونه‌ی ممتازی از دیگر مخلوقات متمایز ساخته است. انسان با برخورداری از جامعیت اسماء الهی، به مثابه آیینۀ تمام نمای آفریدگار جهان هستی است
سرمقاله

سرمقاله

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
علم و معنويت؛ همگرايي يا واگرايي

علم و معنويت؛ همگرايي يا واگرايي

مقاله حاضر به بررسي وجوه همگرايي يا واگرايي بين علم و معنويت مي‌پردازد. موضوع ارتباط یا جدایی بین علم و معنویت از گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز منشأ بحث‌های فراوانی بین اندیشمندان است.
Powered by TayaCMS