پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی دانش آموزان

احمد ملکی پور,جواد حسینی

واژگان کلیدی: آموزش و پرورش، پارادایم(الگو)، سبک زندگی، معلم، اخلاق زیست ‌محیطی.‎‎

چکيده

امروزه معلمان به عنوان مهم‌ترین رکن و منبع در سازمان آموزش و پرورش، با آگاهی از تحولات زیست‎محیطی و برخورداری از انواع دانش و مهارت ها قادر خواهند بود وظیفه خطیر خود را به نحو شایسته، در راستای ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست محیطی به انجام برسانند. هدف این مقاله شناسایی پارادایم‌های نوین معلمان در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان است. ادبیات موضوع نشان می‌دهد که پارادایم‌هایی(الگوهایی) از جمله: 1. آشنایی با سواد اطلاعاتی؛ 2. آشنایی با الگوهای نوین تدریس؛ 3. برنامه‌ریزی خوب؛ 4. کشف استعدادهای یادگیرنده‎گان؛ 5. ایجاد انگیزه مثبت؛ 6. حساس کردن دانش‎آموزان به محیط پیرامون خود؛ 7. ایجاد مهارت تفکر انتقادی؛ 8. تعامل با خانوادها؛ 9. مهارت در سنجش و ارزیابی آموزه‌های زیست‎محیطی یادگیرندگان، نقش بسزایی در ارتقای سبک زندگی و اخلاق زیست‎محیطی دانش آموزان دارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

از همه اهالی قلم و نویسندگان اندیشمند درخواست می گردد، که با ارسال مقاله با رویکردی پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف معارف حسینی ما را مورد حمایت قرار دهید...
جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

نفس آدمی هر گاه به سوی بدی و پلیدی و زشتی‌های سوق می‌یابد، ایده مقابله با آن اهمیت یافته...
Powered by TayaCMS