توصیه آیت‌الله قاضی برای رسیدن به آرامش

توصیه آیت‌الله قاضی برای رسیدن به آرامش

بعد حمدالله جل شانه و الصلاه و السلام علی رسوله و آله

حضرت آقا ... تمام این خرابی‌ها که از جمله است وسواس و عدم طمأنینه، از غفلت است ... و غفلت کمتر مرتبه‌اش غفلت از اوامر الهیه است و مراتب دیگر دارد که به آنها ان‌شاءالله نمی‌رسید ... سبب تمام غفلت‌ها، غفلت از مرگ است، و تخیل ماندن در دنیا ...

پس اگر می‌خواهید از جمیع ترس و هراس و وسواس ایمن باشید، دائماً در فکر مرگ و استعداد لقاء‌الله تعالی باش ... و این است جوهر گران‌بها و مفتاح سعادت دنیا و آخرت ... پس فکر و ملاحظه نمائید چه چیز شما را از او مانع و مشغول می‌کند، اگر عاقلی! و به جهت تسهیل این معنی چند چیز دیگر به سرکار بنویسد بلکه از آنها استعانتی بجویی.

  • بعد از تصحیح تقلید یا اجتهاد، مواظبت تامه به فرائض خمسه و سائر فرائض در احسن اوقات....
  • سعی کردن که روز به روز خشوع و خضوع بیشتر گردد....
  • تسبیح صدیقه طاهر (صلوات الله علیها) بعد از هر نماز ... و خواندن آیه الکرسی کذلک و سجده شکر... و خواندن سوره یاسین بعد از نماز صبح و واقعه در شب‌ها....
  • مواظبت بر نوافل لیلیة....
  • قرائت مسبحات در هر شب قبل از خواب ... (سوره‌هایی که با کلمه‌ای از مصدر «سبح» آغاز می‌شوند، «سور مسبحات» نام دارند. نام‌های سور مسبحات عبارتند از: اسراء؛ حدید؛ حشر؛ صف؛ جمعه؛ تغابن و اعلی.)
  • خواندن معوذات (سه سورۀ آخر قرآن) در شفع و وتر ... و استغفار هفتاد مرتبه در آن ... و ایضاً بعد از صلاة عصر....
  • این ذکر را بعد از نماز صبح و مغرب یا در صباح و عشاء ده دفعه بخوانید: لااله الا الله وحده لاشریک له، له الحمد و له الملک و هو علی کل شیء قدیر، اعوذ بالله من همزات الشیاطین و اعوذبک ربی أن یحضرونی، ان الله هو السمیع العلیم.

مدتی به این مداومت نمائید. بلکه حالی رخ دهد که طالب استقامت شوید، ان‌شاء الله تعالی.

برگرفته از آیت‌الحق

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...
جایگاه انسان در نظام هستی

جایگاه انسان در نظام هستی

عرفا براي نظام هستي مرتبه‌هایی یاد می‌کنند؛ اما در يک تقسيم کلي آن را به حضرات الهيه، کونيه و کون جامع تقسيم کرده‌اند. هدف اصلي از آفرينش «جلا و استجلاي حق» است و کمال آن دو با انسان کامل محقق مي‌شود. مقصود از کون جامع، انسان است که با وجود وحداني، جامع تمام تعين‌های حقي و خلقي است.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

نوشتار حاضر جستاري در نگرش‌ معنويت انسان انگار ديپاك چوپرا است، براي اثبات اين سخن، نيم‌نگاهي نيز به مباني هستي‌شناسي وي شده است.

پر بازدیدترین ها

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...
جایگاه انسان در نظام هستی

جایگاه انسان در نظام هستی

عرفا براي نظام هستي مرتبه‌هایی یاد می‌کنند؛ اما در يک تقسيم کلي آن را به حضرات الهيه، کونيه و کون جامع تقسيم کرده‌اند. هدف اصلي از آفرينش «جلا و استجلاي حق» است و کمال آن دو با انسان کامل محقق مي‌شود. مقصود از کون جامع، انسان است که با وجود وحداني، جامع تمام تعين‌های حقي و خلقي است.
انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

مقاله حاضر ضمن توجّه به این امر، به خوانش انتقادی کتاب تصوف اسلامی، رابطه انسان و خدا اثر نیکلسون می‌پردازد.
نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

این مقاله به نقد و بررسی انسان ایده‌آل از منظر پائولوكوئيلو می‌پردازد که وی آن را در قهرمان‌های داستانیش جلوه‌گر ساخته است.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
Powered by TayaCMS