مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
پيش شماره 1 فصل نامه تربیت تبلیغی
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
1
15 شهریور 1397, 13:34
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
امروزه بازیهای رایانهای بسیار پرقدرت، جذاب و پرکشش است به حدی که افراد تا حد اعتیاد به آنها آلوده میشوند. بهتر است والدین سعی کنند حداقل در بازیهای رایانهای عناصر بسیاری وجود دارد که والدین میتوانند ضمن آگاهی از آنها به ارتقاء سلامت روانی و رشد شخصیت و شناخت و یادگیری فرزند خود کمک کنند از جمله:
ایجاد هدف درمانی یا آموزشی:
والدین با شناسایی و در دسترس قرار دادن بازیهایی که یکی از اهداف مدنظر آنها را تأمین میکند میتوانند بهصورت غیرمستقیم تمرکز نمایند.
نوع بازی:
هر بازی ویژگی خاص خود را دارد، ماجراجویی و جستجوگری، شبیهسازی عبور از پیچوخمها و ... تشويق والدین هنگام بازیهایی که در جنبههای شناختی مؤثرند میتواند موجب افزایش انگیزه کودکان در استفاده از این بازیها شود.
میزان فعالیت:
بازیهای رایانهای بهگونهای طراحی شدهاند که میزان فعالیت فرد در آنگاه به صد درصد و گاه به صفر نزدیک میشود، یعنی خود فقط تماشا میکند. بازیهایی را در دسترس او قرار دهیم که میزان فعالیت کودک در آن بالا باشد و معمولاً ایجاد سؤالی نماید تا کودک مجبور به تفکر و تصمیمگیری سریع شود.
اطلاعات و قوانین بازی:
بازیهایی که قوانین و اطلاعات بازی را به فرد ارائه میدهد راهبردهای شناختی بیشتری دارند و میتواند استفاده از راه و روش و برنامهریزی زندگی تشویق نماید.
نقش شانس در پیروزی
: کودکان بازی میکنند تا برنده شوند. بازیهایی را تهیه کنیم که رسیدن به موفقیت برحسب تلاش فرد باشد نه شانس.
میزان مشکل بودن بازی
: بازیهایی را تهیه کنیم که از آسان به سخت باشد تا جذابیت بازی را برای او بیشتر کند.
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مطالب خواندنی
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
بررسی جایگاه علم در سبک زندگی قرآنی
20 فروردین 1404, 20:23
سراج سالکان
20 فروردین 1404, 20:23
تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!
20 فروردین 1404, 20:23
تأثیر بازی رایانهای بر دانش آموزان
20 فروردین 1404, 20:23
تربیت دینی کودکان چه لزومی دارد؟
20 فروردین 1404, 20:23
جدیدترین ها در این موضوع
سرمقاله
19 تیر 1393, 0:55
مبانی، عملکردها و روشهای تربیتی حضرت زینب(س)
حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
19 تیر 1393, 0:43
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی
این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
19 تیر 1393, 0:33
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی
الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ میباشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را مییابند و آن را تقویت میکنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه میسازند.
18 تیر 1393, 6:32
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد
در این مقاله به گفتمان آسیبشناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموختههایش با تفکر دینی او پرداخته میشود.
18 تیر 1393, 6:3
پر بازدیدترین ها
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی
الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ میباشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را مییابند و آن را تقویت میکنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه میسازند.
18 تیر 1393, 6:32
سرمقاله
19 تیر 1393, 0:55
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی
این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
19 تیر 1393, 0:33
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد
در این مقاله به گفتمان آسیبشناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموختههایش با تفکر دینی او پرداخته میشود.
18 تیر 1393, 6:3
مبانی، عملکردها و روشهای تربیتی حضرت زینب(س)
حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
19 تیر 1393, 0:43
Powered by
TayaCMS