اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

هنگامی‌که برای کودک اسباب‌بازی می‌خرید با خودتان آن را می‌سازید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ قیمت آن، دوام و استقامت آن، ایمنی آن و جنبه تفریحی آن. ممکن است چیزی که به نظر شما خیلی جالب و خوب طراحی‌شده است، برای کودک کاملاً بی‌معنی و بی‌ارزش باشد. او بیشتر علاقه‌مند است بداند آن اسباب‌بازی چقدر سروصدا دارد. چقدر بادوام است و با باطری‌اش چه مدت کار خواهد کرد. شاید اگر او را در مغازه اسباب‌بازی آزادانه رها کنید او سراغ سگ پلاستیکی صورتی‌رنگ با خرس پشمالوی نارنجی برود و نه آن معما چیستان (جورچین) جویی زیبایی که شما از آن خوشتان آمده است.

اگر از فروشگاه معروفی اسباب‌بازی می‌خرید نگران ایمنی آن نباشید، زیرا آنان مقررات و قوانین دقیقی را در رابطه با جنس کالا، استاندارد بودن و نوع ساخت آن‌ها رعایت می‌کنند. از خرید اسباب‌بازی‌های ارزان از بازارهای خیابانی که چندان نام آشنایی نیستند، خودداری کنید. این نوع اسباب‌بازی‌ها می‌توانند از مواد غیراستاندارد و خطرناک تهیه‌شده باشند.

باید دید که آیا این اسباب‌بازی نیازها و کنجکاوی‌های او را برآورده می‌کند وگرنه به‌زودی از آن خسته شده و دلش را خواهد زد و آن را در داخل قفسه با پشت کمد پرت کرده و دیگر سراغش نمی‌رود؟ و آیا آن اسباب‌بازی بی‌خطر است و نکات ایمنی در آن رعایت شده است؟ حتماً به‌خوبی آن را وارسی کنید. علی‌الخصوص دقت کنید که لبه تیز نداشته باشد. و اگر با باطری کار می‌کند، آیا می‌توانید مدام باطری‌های تازه برایش بخرید؟ بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که با باطری کار می‌کنند و معمولاً پس از یک ساعت باطری تمام

می‌کنند، شاید بد نباشد یک دستگاه شارژ باطری بخرید و آیا باعث تشویقش به فکر کردن با خلق کردن می‌شود؟ منظور آموزشی، بودن آن نیست، بلکه باید در عین سرگرم‌کننده بودن تا حدی نیز ذهن او را به کار گیرد. و آیا محکم و بادوام است؟ هرگز قدرت تخریب کودک را ناچیز نپندارید، حتی اگر او جزء آن دسته از کودکان مخرب نیست..

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
Powered by TayaCMS