نگاهی تطبیقی به بیانیه عجیب مجمع محققین حوزه و طرح های صلح آل سعود (بخش اول)

نگاهی تطبیقی به بیانیه عجیب مجمع محققین حوزه و طرح های صلح آل سعود (بخش اول)

✍️محمد باغچقی (عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام قم)

این روزها که دنیا شاهد جنایات بی نظیر و یا لااقل کم نظیر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش در فلسطین و لبنان است، و همچنین پیروان واقعی اسلام ناب نیز همه توان خود را صرف مبارزه با این رژیم منحوس و حمایت از مظلومان منطقه، کرده اند، متاسفانه شاهد صدور بیانیه ای عجیب و البته تاسف بار از سوی گروهی موسوم به «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» هستیم؛
‼️در این بیانیه که سخن از بازگشت رژیم صهیونیستی به مرزهای قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷میلادی، به میان آمده است، تشکیل دولت مستقل فلسطین نیز به عنوان راه حل برون رفت از بحران منطقه معرفی می شود!!!
فارغ از اینکه رهبر انقلاب (مدظله العالی) در دهه 90 شمسی، طرح دولت خودگران فلسطین مبنی بر به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 میلادی، را تن دادن به خواسته صهیونیست ها دانسته و آن را به معنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین می دانند، همچنین باید توجه داشت طرح هایی شبیه طرح «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم»، پیش تر نیز از سوی برخی غربگرایان صادر شده است.
 به عنوان نمونه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه 21 مهر 1402، راه حل برون رفت از بحران فلسطین را تشکیل دو کشور و حکومت مستقل دانسته است.
طرح صلح ملک فهد نیز یکی دیگر از طرح هایی است که شباهت فراوانی با بیانیه مجمع محققین دارد. در این طرح، هشت ماده ای نیز ضمن درخواست عقب نشینی اسرائیل به مرزهای 1967 میلادی، همچنین از دولت مستقل فلسطین سخن به میان آمده و به طور ضمنی نیز رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دولتی مستقل، به رسمیت شناخته می شود. (وب سایت الریاض، القضية الفلسطينية في قلب إهتمام القيادة السعودية، کدخبر: 13557، تاریخ انتشار: 7 رجب 1426ه‌ق.)
شایان ذکر است امام خمینی (ره) در واکنش به طرح صلح ملک فهد فرمودند: «ابرقدرتها می خواهند انسانیت، انسان ها را تحت سلطه قرار دهند، و ما و شما و هر مسلمانی مکلف است که در مقابل آنها بایستد و سازش نکند و طرح‏هايي از قبيل طرح سادات و فهد را رد كند. بر ما واجب است كه اين‏گونه طرح‏ها را كه به نفع مستضعفين نيست محكوم نماييم.»

طبق این فرمایش، محکوم کردن چنین طرح هایی واجب می باشد چرا که اینگونه طرح ها به هیچ وجه به نفع مظلومان نیست.

ادامه دارد.......

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

رابطه تربیت دینی کودک با سبک زندگی اسلامی در گفت و گو با دکتر علی نقی فقیهی

رابطه تربیت دینی کودک با سبک زندگی اسلامی در گفت و گو با دکتر علی نقی فقیهی

دکتر علی‌نقی فقیهی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه قم، متخصص در تعلیم و تربیت و مشاوره اسلامی، بنیانگذار مشاوره اسلامی در ایران، مؤسس و مدیر موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی
سرمقاله

سرمقاله

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
Powered by TayaCMS