فرزند نتيجه دعا

فرزند نتيجه دعا

«علي بن بابويه» آن مرد برزگ الهي، در پنجاه سالگي، هنوز صاحب فرزندي نبود. او كه عشق و علاقه‌ وافري به اهل بيت و ائمه اطهار ـ عليهم السّلام ـ داشت، طي نامه‌اي به يكي از نايبان خاص امام زمان ـ عليه السّلام ـ از او خواست كه از محضر حضرت بقيه‌الله بخواهد براي او دعا كند تا خداوند فرزندي صالح و فقيه به او عنايت فرمايد. تقاضاي آن مرد عارف و خداشناس به محضر امام ـ عليه السّلام ـ رسيد. آن حضرت در جواب فرمود: «او از همسر خود صاحب فرزند نخواهد شد، اما به زودي همسري نصيب وي خواهد گرديد كه از وي داراي دو پسر فقيه خواهد گشت.»

مطابق وعده حضرت امام زمان ـ عليه السّلام ـ دوران بي‌فرزندي سپري شد و خداوند به او سه فرزند پسر داد كه دو پسرش به نام‌هاي محمد و حسين به بركت هوش و حافظه فوق‌العاده‌شان به بالاترين مراتب فقاهت رسيدند. محمد معروف به«شيخ صدوق» در همان دوران طفوليت صاحب نبوغ و هوش سرشاري بود و اساتيد خود را به شگفتي وا مي‌داشت.[1]

------------------------

[1] . طوسي، الغيبه، ص188.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

مصرف گرایی در سبک زندگی ایرانی

مصرف گرایی در سبک زندگی ایرانی

سخنان مقام معظم رهبری درباره مصرف گرایی
اسراف در سبک زندگی

اسراف در سبک زندگی

خطرات فضای مجازی

خطرات فضای مجازی

Powered by TayaCMS