بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

نتايج مطالعات برخي محققان نشان مي دهد بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند. در گزارش ارايه شده توسط کارگروه آسيب هاي نوپديد همايش اسلام و آسيب هاي اجتماعي با بيان اين مطلب آمده است:بسياري از معتادان به موبايل افرادي با اعتماد به نفس پايين هستند و در روابط اجتماعي خود مشکل دارند و احساس مي کنند که بايد دايم با ديگران در تماس باشند. درهمايش اسلام و آسيب ها ي اجتماعي موضوع آسيب هاي نوپديد يکي از 9 کارگروه برگزار شده در زمينه هاي مختلف آسيب ها ي اجتماعي بود که در آن اعتياد به تلفن همراه به ويژه پيامک مورد بررسي قرار گرفت.

گزارش کارگروههاي فوق درکتابي تحت عنوان "گزيده مقالات و نتايج کارگروههاي نخستين همايش علمي اسلام و آسييب هاي اجتماعي" منتشرشد. بر اساس اين گزارش استفاده ناصحيح از تکنولوژي هاي نوين ارتباطي منجر به ايجاد پديده هاي آسيب زاي رواني و اجتماعي شده است .

دراين گزارش آمده است : زير بناي فيزيولوژيک يکساني بين اعتياد دارويي و اعتياد هاي رفتاري وجود دارد . متخصصان شرکت کننده در اين کار گروه معتقدند ، خاموش کردن موبايل براي معتادان به موبايل ،"اضطراب" ، "حساسيت" ، "اختلال خواب و بي خوابي" ، حتي" لرز" و "مشکلات گوارشي" مي‌آورد.
از ديگر نتايج ارايه شده در کارگروه آسيب هاي نوپديد جنبه هاي مختلف اشکال اعتياد به پيام کوتاه است که مي توان به "صرف زمان زياد براي پيام کوتاه" ، "اشتغال خاطر" ، "درگيري هاي ذهني در مورد پيام کوتاه" ،" جرو بحث با ديگران در جريان استفاده از پيام کوتاه" اشاره کرد . همچنين " احساس پشيماني در مورد زمان صرف شده براي پيام کوتاه" ،‌"استفاده از پيام کوتاه براي هيجان جويي و ايجاد روابط اجتماعي با ديگران" ،" زدن از درس يا کار براي پرداختن به پيام کوتاه براي ارضاي خاطر" نيز از ديگر اشکال اعتياد به موبايل است که در اين کار گروه به دست آمده است .

منبع: حمید رضا ترکمندی

 

 

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نشست علمی

نشست علمی

سرمقاله

سرمقاله

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

بررسى ديدگاه بزرگان عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد

پر بازدیدترین ها

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
Powered by TayaCMS