مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
خانه
موضوعات
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
1
21 فروردین 1404, 14:22
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
مقام معظم رهبری (مدظله العالی): اشکال آنجاست که گاهی ما مسلمانها خودمان نقشهی دشمن را درست نمیشناسیم، خود ما جزئی از آن نقشهی دشمن میشویم؛ نقشهی دشمن، اختلافافکنی در بین مسلمانان است؛ نقشهی دشمن، تحریک عصبیتهای مذاهب مختلف اسلامی علیه یکدیگر است. منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفط و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در تاریخ 17 خرداد 1392 واژگان کلیدی: رهبری، وحدت، اختلاف، تفرقه، شیعه، اهل سنت، دشمن
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
عکسنوشت امت و تمدن
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
نقش خانواده و روابط خویشی بر سلامت اجتماعی جوانان
23 آذر 1404, 18:11
آیا شیعه و اهل سنت فقط در قبله با یکدیگر مشترک هستند؟ بخش اول
23 آذر 1404, 18:11
چيستي معنویت اسلامی با رويكردي انتقادي...
23 آذر 1404, 18:11
فاطمه زهرا (عليها السلام)، الگوى برتر زن مسلمان
23 آذر 1404, 18:11
مدل لباس و آرایش در سبک زندگی اسلامی
23 آذر 1404, 18:11
جدیدترین ها در این موضوع
نشست علمی
2 مرداد 1393, 5:43
سرمقاله
30 اردیبهشت 1393, 23:16
مباني شريعتگريزي در عرفانهاي نوظهور
در این مقاله برخی از مبانی شریعتگریزی این فرقههای معنوی مثل انکار خداوند، دینستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بیهدف، ترویج اباحیگری و بیبندوباری را مورد بررسی و نقد قرار میدهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوهگر شود.
6 اردیبهشت 1393, 4:41
نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي
بررسى ديدگاه بزرگان عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين
6 اردیبهشت 1393, 4:38
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني
کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد ميگردد
6 اردیبهشت 1393, 4:33
پر بازدیدترین ها
تلاشي در سنخ شناسي جنبشهاي نوپديد معنوي ايران
در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دستهبندیهای محققین غربی، یک سنخشناسی دو سطحی هفتگانه- سهگانه عرضه شده است.
6 اردیبهشت 1393, 3:17
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)
مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفانهای صادق و ریاضت نادرست در عرفانهای کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
6 اردیبهشت 1393, 4:29
مباني شريعتگريزي در عرفانهاي نوظهور
در این مقاله برخی از مبانی شریعتگریزی این فرقههای معنوی مثل انکار خداوند، دینستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بیهدف، ترویج اباحیگری و بیبندوباری را مورد بررسی و نقد قرار میدهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوهگر شود.
6 اردیبهشت 1393, 4:41
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني
کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد ميگردد
6 اردیبهشت 1393, 4:33
جنبشهاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني
مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبشهاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني ميشود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبشها حاوي مؤلفههاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبشهاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون ميشود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجامگرايي، معنويت اباحهگرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي ميپردازيم.
6 اردیبهشت 1393, 3:30
Powered by
TayaCMS