معرفی کتاب تبلیغ تربیت‌گرا جلد اول

معرفی کتاب تبلیغ تربیت‌گرا جلد اول

نویسنده کتاب تبلیغ تربیت‌گرا، جمعی از نویسندگان و پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است. این کتاب توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شده است. این کتاب شامل شش فصل با عناوینی همچون: تبلیغ تربیت‌گرا،انواع تبلیغ تربیت گرا،رویکردهای تبلیغ تربیت گرا، حیطه‌های اثر گزاری تبلیغ تربیت‌گرا، اهداف تبلیغ تربیت گرا، شاخصه‌های سنجش تبلیغ تربیت گرا است.

نوشته حاضر،‌ مجلد اول از تبلیغ تربیت گراست که به طرح کلیات این نوع تبلیغ می‌پردازد. عناصر اساسی تبلیغ تربیت‌گرا مانند روش، محتوا، مبلغ، مخاطب، برنامه‌ریزی و دیگر عناصر آن در جلدهای دیگر آمده است.

در این مجموعه، موضوعاتی مطرح می‌شود که در تمام فرآیند تبلیغ اثرگذار است. ابتدا به اصلی‌ترین محور کتاب، یعنی تبلیغ می‌پردازیم و تحت عنوان «توجه به تبلیغ» جایگاه و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات منعکس می‌سازیم. در ادامه، ذیل عنوان «آسیب‌های تبلیغ متداول»، کاستی‌های تبلیغ را در حال حاضر بیان می‌کنیم. بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول، ذیل سرفصل «تبلیغ تربیت‌گرا» تصویری کلی از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت گرا، با هدف ترسیم تبلیغ مطلوب، ارائه می‌دهیم. ذیل عنوان «سه‌ بخش تبلیغ تربیت گرا»، به سه بخش تبلیغ، یعنی تبلیغ لسانی و غیرلسانی و رسانه‌ای اشاره می‌کنیم و بعد از آن، در فصل «انواع تبلیغ تربیت‌گرا» به معرفی انواع تبلیغ می‌پردازیم.

در بحث «رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا» نیز بسترهای تبلیغ را تشریح می‌کنیم. فصل «حیطه‌های تأثیرگذاری» با توجه به مراکز و محدوده‌های اثرپذیر انسانی و تشخص‌های مورد نظر تبلیغ تربیت‌گرا، نگاشته شده است. توضیح مقاصد در فصل «اهداف تبلیغ تربیت‌گرا» صورت می‌گیرد و در نهایت، با طرح معیارهای کمّی برای ارزیابی مجموعه تبلیغ، میزان‌های ارزشیابی تبلیغ برتر را باعنوان «شاخصه‌های سنجش تبلیغ تربیت‌گرا» تشریح می‌کنیم.

مخاطبان این کتاب، دست‌اندرکاران امر تبلیغ، اعم از مبلغان، مربیان، مدیران، مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، مدرسان و محققان حوزه هستند. نظر به استفاده پراکنده از قرآن و سنت در مؤلفه‌های تبلیغ متداول، ترسیم نظام‌مند تبلیغ بر اساس آیات و روایات، نیازی است که به صورت فراگیر در محققان و مبلغان رو به افزایش است، اما شیوه استاندارد و شفافی برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات نگاشته نشده است. در این نوشته، با استفاده از قرآن و سنت و با استناد به ثقلین، سعی بر نظام‌سازی تبلیغ و عناصر آن شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سر مقاله

سر مقاله

پديدارشناسي دين و نقش آن در شناخت دين

پديدارشناسي دين و نقش آن در شناخت دين

پديدارشناسي رهيافتي است كه در حوزه دين‌پژوهي از اهميت فراواني برخوردار است. پديدارشناسي دين، ميان نگرش خشك و غيرهمدلانه پوزيتيويسم به دين و رهيافت الهياتي ارتباط برقرار مي‌كند و به شيوه‌اي غيرتحويل‌گرايانه به بررسي پديده‌هاي ديني مي‌پردازد.
بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با میزان گرایش به عرفان های نوظهور در بین جوانان

بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با میزان گرایش به عرفان های نوظهور در بین جوانان

پژوهش حاضر به دنبال کشف میزان گرایش جوانان به عضویت در عرفان‌های نوظهور بوده و درصدد است تا برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با این گرایش را توضیح دهد.
خواستگاه «جنبش‌هاي نوپديد ديني» از نگاه جامعه‌شناختي

خواستگاه «جنبش‌هاي نوپديد ديني» از نگاه جامعه‌شناختي

نگارنده در این مقاله کوشیده تا نشان دهد که چگونه تأملات جامعه‌شناسانه در باب دین، منجر به پیدایش و گسترش جنبش‌های معنوی معاصر شده است. او برای اثبات این مدعا در دو باب سخن رانده است.
ارتباط بین هوش معنوی، آگاهی و گرایش‌های عرفانی

ارتباط بین هوش معنوی، آگاهی و گرایش‌های عرفانی

هدف پژوهش حاضر؛ بررسی ارتباط بین هوش معنوی؛ بررسی سطح آگاهی و گرایش به عرفان اسلامی و عرفان‌های کاذب در دانشجویان بوده است.

پر بازدیدترین ها

زمینه‌های معرفتی ورود و گسترش عرفانهای نوظهور

زمینه‌های معرفتی ورود و گسترش عرفانهای نوظهور

این مقاله سعی دارد با نگاهی به روند ورود عرفان‌های نوظهور به کشور، برخی زمینه‌هایی را که باعث ورود و گسترش آنها شده است مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.
مدرنیته، رسانه و جنبش‌های نوین دینی

مدرنیته، رسانه و جنبش‌های نوین دینی

مقاله حاضر در نظر دارد تا با بررسی رسانه و جنبش‌های نوین دینی به مثابه دو مورد از محصولات و پیامدهای مدرنیته، رابطه آنها را با یکدیگر و با مدرنیته بررسی کند تا پیوند علی و معلولی میان مدرنیته با رسانه و جنبش‌های نوین دینی از سویی و هم‌سنخی رسانه و جنبش‌های نوین دینی از سویی دیگر آشکار شود...
خواستگاه «جنبش‌هاي نوپديد ديني» از نگاه جامعه‌شناختي

خواستگاه «جنبش‌هاي نوپديد ديني» از نگاه جامعه‌شناختي

نگارنده در این مقاله کوشیده تا نشان دهد که چگونه تأملات جامعه‌شناسانه در باب دین، منجر به پیدایش و گسترش جنبش‌های معنوی معاصر شده است. او برای اثبات این مدعا در دو باب سخن رانده است.
ارتباط بین هوش معنوی، آگاهی و گرایش‌های عرفانی

ارتباط بین هوش معنوی، آگاهی و گرایش‌های عرفانی

هدف پژوهش حاضر؛ بررسی ارتباط بین هوش معنوی؛ بررسی سطح آگاهی و گرایش به عرفان اسلامی و عرفان‌های کاذب در دانشجویان بوده است.
شبه‌جنبش‌های معنوی

شبه‌جنبش‌های معنوی

جنبش‌هایی را که با حمایت‌های سرمایه‌ای سازمانی و رسانه‌ای سرمایه‌داران و قدرتمندان جهانی فعال می‌شوند و چهره‌ای جهانی پیدا می‌کنند، بهتر است شبه‌جنبش نامیده شوند. شبه‌جنبش‌ها مکمل دیکتاتوری نقاب‌دار هستند...
Powered by TayaCMS