بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

نتايج مطالعات برخي محققان نشان مي دهد بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند. در گزارش ارايه شده توسط کارگروه آسيب هاي نوپديد همايش اسلام و آسيب هاي اجتماعي با بيان اين مطلب آمده است:بسياري از معتادان به موبايل افرادي با اعتماد به نفس پايين هستند و در روابط اجتماعي خود مشکل دارند و احساس مي کنند که بايد دايم با ديگران در تماس باشند. درهمايش اسلام و آسيب ها ي اجتماعي موضوع آسيب هاي نوپديد يکي از 9 کارگروه برگزار شده در زمينه هاي مختلف آسيب ها ي اجتماعي بود که در آن اعتياد به تلفن همراه به ويژه پيامک مورد بررسي قرار گرفت.

گزارش کارگروههاي فوق درکتابي تحت عنوان "گزيده مقالات و نتايج کارگروههاي نخستين همايش علمي اسلام و آسييب هاي اجتماعي" منتشرشد. بر اساس اين گزارش استفاده ناصحيح از تکنولوژي هاي نوين ارتباطي منجر به ايجاد پديده هاي آسيب زاي رواني و اجتماعي شده است .

دراين گزارش آمده است : زير بناي فيزيولوژيک يکساني بين اعتياد دارويي و اعتياد هاي رفتاري وجود دارد . متخصصان شرکت کننده در اين کار گروه معتقدند ، خاموش کردن موبايل براي معتادان به موبايل ،"اضطراب" ، "حساسيت" ، "اختلال خواب و بي خوابي" ، حتي" لرز" و "مشکلات گوارشي" مي‌آورد.
از ديگر نتايج ارايه شده در کارگروه آسيب هاي نوپديد جنبه هاي مختلف اشکال اعتياد به پيام کوتاه است که مي توان به "صرف زمان زياد براي پيام کوتاه" ، "اشتغال خاطر" ، "درگيري هاي ذهني در مورد پيام کوتاه" ،" جرو بحث با ديگران در جريان استفاده از پيام کوتاه" اشاره کرد . همچنين " احساس پشيماني در مورد زمان صرف شده براي پيام کوتاه" ،‌"استفاده از پيام کوتاه براي هيجان جويي و ايجاد روابط اجتماعي با ديگران" ،" زدن از درس يا کار براي پرداختن به پيام کوتاه براي ارضاي خاطر" نيز از ديگر اشکال اعتياد به موبايل است که در اين کار گروه به دست آمده است .

منبع: حمید رضا ترکمندی

 

 

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

در این مقاله تلاش میشود تا به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی به عنوان محصول جهانی‌شدن در حوزه معنویت پرداخته شود.
بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
 آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.

پر بازدیدترین ها

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي تناسخ از ديدگاه سهروردي

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
نسبت خدا و انسان در عرفان

نسبت خدا و انسان در عرفان

انسان در نظام عرفان اسلامی، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد؛ به طوری‌که او را به‌گونه‌ی ممتازی از دیگر مخلوقات متمایز ساخته است. انسان با برخورداری از جامعیت اسماء الهی، به مثابه آیینۀ تمام نمای آفریدگار جهان هستی است
عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
 آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
Powered by TayaCMS