نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نویسنده: احمد کوثری

 مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

 

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد:

 1- جریان جولانی (احمد الشرع) و ترکیه اردوغان در مساله سوریه رسما در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کردند و کارشان خواسته یا ناخواسته عملگی برای دشمن و رساندن منفعت به آنان و ایجاد تنفس برای رژیم صهیونیستی بود، همچنان که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام نمود:

 "احمد الشرع برای اسرائیل بهتر از بشار اسد است. از سقوط بشار اسد استقبال کردیم."

 2- کار جریان جولانی و ترکیه اردوغان کاملا بضرر مساله فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی و باعث تضعیف آن (هر چند بصورت موقت) بود.

 3- کاری که در سوریه اتفاق افتاد موجب شد که مسیر رساندن سلاح به فلسطین و لبنان از مسیر سوریه جولانی متوقف شود و اگر جولانی و اردوغان در خط و نشان خود برای رژیم صهیونیستی صادق بودند حداقل می گذاشتند سلاح از مسیر سوریه برای رزمندگان حماس و حزب الله ارسال می شد نه اینکه این مسیر را متوقف کنند. (در حالی که سیاست تقابل با رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی ایجاب می کند که حتی اگر فرضا آمریکای کافرو انگلیس خبیث هم به جبهه مقاومت بخواهند سلاح برسانند، نباید مانع شد، زیرا نابودی رژیم امروز اولویت اصلی است.)

 4-جولانی نیاز نیست به لفاظی کمک به فلسطین بپردازد، او همین که در مقابل رژیم صهیونیستی در سوریه ایستادگی کند و نگذارد خاک سوریه در مقابل این رژیم اشغال شود و در اشغال بماند و همچنین مانع این شود که توان نظامی سوریه در مقابل بمباران های رژیم از بین برود، کفایت می کند ( بخش هایی از خاک سوریه مانند بلندی های جولان و درعا تحت اشغال رژیم قرار گرفته، بیش از 800 بار صهیونیستها زیرساخت های مهم سوریه را بمباران نموده و عمده سیستم دفاعی-نظامی سوریه را منهدم کردند، اما جولانی هیچ عکس العملی تاکنون نداشته است) و البته کاری که در سوریه در روزهای گذشته در تقابل با رژیم صهیونیستی صورت گرفت گوشه ای از تقابل جبهه مردمی و برخی از قبائل غیرتمند عرب سوری بود و ربطی به حکومت جولانی نداشت.

 5- اردوغان بجای اینکه به جنگ زرگری و لفاظی با رژیم صهیونیستی بپردازد، همین که مبادلات خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع کند و دیگر کالاهای اساسی این رژیم خبیث را تامین ننماید، کفایت می کند. (ترکیه پنجمین کشور دنیاست که بیشترین حجم تبادلات با رژیم کودک کش صهیونیستی را دارد.)

 6- اما اینکه آیا می شود طوری طراحی نمود که جولانی و اردوغانی که در پازل رژیم بازی کرده اند را مقابل رژیم انداخت و کاری کرد که چاقو دسته خودش را ببرد؟ بله می شود و باید طراحی دقیق و هنرمندانه ای کرد، همچنان که جای هیچ شکی نیست که جریان افغان_عرب ها یا همان القاعده پیشین را آمریکا برای تقابل با شوروی سابق در افغانستان تجهیز و حمایت می کرد، بنحوی که برژینسکی مشاور امنیت ملی رییس جمهور اسبق آمریکا در جمع اعضای القاعده در افغانستان حاضر شده و به روحیه دادن و تشجیع آنان در مقابل شوروی می پردازد ولی بعدها طوری طراحی صورت گرفت که خط اصلی القاعده دشمن درجه یک و نزدیک خودش را آمریکا تعریف نموده و به تقابل جدی با آنان پرداخت.

 نتیجه: حمایت لفظی اردوغان و جولانی از فلسطین مصرف سیاسی داشته و صرفا ابزاری برای سوار شدن بر گرده مجاهدین است، لذا با وضعیت فعلی در عمل و در میدان هیچ چیزی از جانب اینها اتفاق نخواهد افتاد. اما ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

"به توفیق الهی، مناطق تصرف‌شده‌ی سوریه به وسیله‌ی #جوانان_غیور_سوری آزاد خواهد شد؛ شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا هم به‌ وسیله‌ی جبهه‌ی مقاومت از منطقه اخراج خواهد شد."

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آیه «وَ وَجَدَكَ عائِلاً فَأَغنى»، قطره ای از دریای فضائل بی نظیر حضرت ام المومنین خدیجه (سلام الله علیها)

آیه «وَ وَجَدَكَ عائِلاً فَأَغنى»، قطره ای از دریای فضائل بی نظیر حضرت ام المومنین خدیجه (سلام الله علیها)

بسیاری از مفسران شیعه و سنی در تفسیر آیه «وَ وَجَدَكَ عائِلاً فَأَغنى»، تصریح کرده اند بی نیازی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به واسطه اموالی بوده است که حضرت ام المومنین خدیجه (سلام الله علیها)، مجاهدانه و مخلصانه آن اموال را به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، تقدیم فرمود. از این رو می توان آیه مذکور را در واقع، قطره ای از دریای فضائل بی نظیر حضرت ام المومنین خدیجه (سلام الله علیها) تلقی کرد.
پاسخ به سخنان خلاف اسلام مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد الخلیل خاش

پاسخ به سخنان خلاف اسلام مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد الخلیل خاش

سالیان متمادی است که مولوی محمدعثمان قلندرزهی، امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش، در خطبه‌های نماز جمعه یا در درس تفسیر خود یا در سخنرانی‌های خود که غالب آن‌ها در کانال رسمی دفتر او به‌صورت کلیپ یا صوت یا متن منعکس شده است، مباحثی در میان سخنرانی‌های خود مطرح می‌کند که پیامد آن چیزی جز تکفیر مسلمانان و مشرک دانستن آن‌ها و ترویج عقیده وهابیت تکفیری نیست.
دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

این نوشتار قصد دارد بخشی از آیه ۲۹ سوره «فتح» را که درباره ویژگی های ممتاز رسول الله له و یاران واقعی ایشان نازل شده است تبیین کند
مجاهدان متحد، محبوبان خدا

مجاهدان متحد، محبوبان خدا

وحدت مجاهدان در راه خدا از دیدگاه آیات و روایات اهمیت بسزایی در اسلام دارد. وجود اختلاف ها و نزاع ها میان مجاهدان و جبهه مقاومت یکی از ترفندهای دشمنان اسلام است
مسئله فلسطين از دیدگاه مقام معظم رهبری

مسئله فلسطين از دیدگاه مقام معظم رهبری

امروزه مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام و بشر است که در کانون تحولات جدید قرار دارد؛ تحولاتی که آمریکا و صهیونیستها در تلاش برای تغییر تاریخ و رقم زدن وقایع عظیم هستند. آغاز این تحولات به عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵) مهر ماه ١٤٠٢) بر می گردد؛ زمانی که جنبش حماس حمله های خود به پایگاههای اسرائیلی را آغاز کرد.

پر بازدیدترین ها

بررسی تولد امام علی (علیه السلام) در کعبه از نگاه علمای شیعه و اهل سنت

بررسی تولد امام علی (علیه السلام) در کعبه از نگاه علمای شیعه و اهل سنت

یکی از شبهاتی که امروزه وهابی ها مطرح می کنند این است که امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد نشده است و این تولد امام (علیه السلام) در کعبه فضیلتی برای امام (علیه السلام) شمرده نمی شود در حالی که با مراجعه با کتب علمای شیعه و اهل سنت دانسته می شود که علمای شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت قائل هستند که امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد شده است و این جزو مناقب و فضائل حضرت (علیه السلام) شمرده می شود. از باب نمونه به چند مورد از اقوال کلام علمای شیعه و اهل سنت اشاره می گردد.
بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

بررسی مبانی قرآنی و روایی حمایت از مظلومان

ملاحظه تأکید سنت و روایات متعدد در باب حمایت از مظلومان، از خداوند متعال، پیامبر (صلی الله علیه وآله)، اهل بیت (علیهم السلام) و فقهای شیعه، نشان از اهمیت این مساله در منظومه اسلام و یکی از مسائل پر اهمیت در دین اسلام شمرده می شود. طبق مبانی قرانی و روایی اسلام همه مظلومان جهان، مورد حمایت هستند. دین، مذهب، رنگ، نژاد، جغرافیا، جنست و مانند آنها موجب ترک حمایت و دفاع از مظلومان نمی گردد. از آنجایی که برای برخی، شبهه و سوال است که چه نیازی به حمایت مستضعفین عالم است؟ و به چه دلیل نظام اسلامی به دیگر ملت های مستضعف در مقابل مستکبران حمایت می کند؟ لذا در این نوشتار بررسی می شود آیا حمایت از مظلومان طبق مبانی آیات و روایات است یا نه؟ با تحقیقاتی که انجام شده بدست می آید: آیات و روایات متعددی از اهل بیت (علیهم السلام) دلالت بر حمایت از مستضعفین و مظلومان جهان، دارد تا جایی که بسیاری از فقهای شیعه حمایت از مظلومان را در مقابل ظالم واجب شمردند.
No image

روش همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در عزاداری برای امام حسین (علیه السلام)

زنان مسلمان در زمینه هاي گوناگون و فراوان در صدر تاریخ اسلام، تاثیرات بسیار مهمی داشتند . برخی از آنان با نقشهاي مثبت یا منفی خود در جهت گیري حاکمیت و مردم تاثیر گذار بودند که نمونه هاي آن در تاریخ در جنگ ها و موارد فراوان دیگر نقل شده است. از جمله زنانی که تاثیر مثبتی در صدر اسلام تا زمان وفات داشتند، برخی از همسران پیامبر صلی الله علیه وآله بودند.
دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

دوستی با مؤمنان و دشمنی با دشمنان

این نوشتار قصد دارد بخشی از آیه ۲۹ سوره «فتح» را که درباره ویژگی های ممتاز رسول الله له و یاران واقعی ایشان نازل شده است تبیین کند
برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

برکات اجتماعی ظهور حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین

به گواه روایات متعددی که در مصادر اسلامی (اعم از کتب روایی شیعیان و یا اهل سنت) نقل شده اند، عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، را می توان عصری بی نظیر و آرمانی خواند که عموم آحاد بشریت در آن دوران، از برکات و ثمرات فراوانی متنعم خواهند بود. در این میان، آثار اجتماعی عصر ظهور را می توان یکی از مهم ترین جلوه های نزول برکات الهی در آن روزگار قلمداد کرد که بی تردید بیان و یادآوری روایات موجودی که محدثین مسلمان در این باره نقل کرده اند، نقش بسزایی در راستای تقویت فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی خواهد داشت. از این رو نگارنده در نوشتار پیش رو با نیم نگاهی به روایاتی که شیعه و سنی در رابطه با برکات اجتماعی عصر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل کرده اند، به برخی از این برکات اشاره می کند. شایان ذکر است نابودی ظلم، توسعه رفاه اجتماعی، از بین رفتن نا امنی، شکل گیری رضایت عمومی و تحقق وحدت از جمله مهم ترین برکات اجتماعی عصر ظهور هستند که نویسنده در این نوشتار، آن ها را بیان کرده است.
Powered by TayaCMS