خدا کجاست؟

خدا کجاست؟

گفته شده که روزی فردی پیش امام‌صادق(ع) آمد و گفت: خدای را به من نشان بده.

گفت: مگر نشنیده‌ای که به موسی گفتند: هرگز مرا نخواهی دید؟!

گفت: آری؛ اما این مذهب محمد است که یکی فریاد می‌کند که دلم خداوند را دید و دیگری نعره می‌زند که خدایی را که نبینم نپرستم.

او را بستند و در دجله انداختند. در آب فرورفت و بالا آمد.

گفت: یابن رسول الله، به فریادم برس!

امام‌صادق(ع) گفت: ای آب، او را فرو ببر!

فرو بُرد؛ باز بالا آورد.

گفت: یابن رسول الله، به فریادم برس!

امام‌صادق(ع) بار دیگرگفت: ای آب، او را فرو ببر!

همچنان او را فرو می‌بُرد و بالا می‌آورد، چندین بار. چون امیدش از خلایق به‌یک‌باره قطع شد، این بار گفت: یا الهی، به فریادم برس!

امام‌صادق(ع) گفت: او را بیرون بیاورید!

بیرون آوردند و مدتی گذشت تا آرام شد. پس گفتند: خدا را دیدی؟

گفت: تا امید به غیر از خدا داشتم در نادانی ‌بودم. وقتی به‌کلّی پناه به او بردم و درمانده شدم، نوری در دلم شکل گرفت. آنجا نگاه کردم. آنچه را که به دنبالش بودم پیدا کردم. و تا درمانده نشدم آن نبود. او کسی است که درمانده چون بخوانَدَش پاسخ می‌دهد.

صادق گفت: تا صادق می‌گفتی، نادرست بودی. اکنون نور را نگه‌دار که خدای بزرگ و بلندمرتبه، آنجاست و هر که بگوید که خدای بزرگ و بلندمرتبه ، بر چیزی است یا در چیزی است و از چیزی است، کافر است.

فرید الدّین عطّار نیشابوری، تذکرة الاولیاء، ص 16.

 

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

امپریالیسم رسانه ؛ چالش ها و بایدهای تربیتی

امپریالیسم رسانه ؛ چالش ها و بایدهای تربیتی

فقدان سواد رسانه‌ای از یک‌سو و تأثیر امپریالیسم رسانه‌ای از سوی دیگر، زمینه را برای به چالش کشیدن ارزش‌ها و بایدهای اخلاقی و تربیتی فراهم ساخته است. رسانه‌های فراملّی از جمله اینترنت به تبلیع ارزش‌های حاکم بر جوامع غربی پرداخته و...
بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
سرمقاله

سرمقاله

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
Powered by TayaCMS