نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نویسنده: احمد کوثری

 مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

 

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد:

 1- جریان جولانی (احمد الشرع) و ترکیه اردوغان در مساله سوریه رسما در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کردند و کارشان خواسته یا ناخواسته عملگی برای دشمن و رساندن منفعت به آنان و ایجاد تنفس برای رژیم صهیونیستی بود، همچنان که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام نمود:

 "احمد الشرع برای اسرائیل بهتر از بشار اسد است. از سقوط بشار اسد استقبال کردیم."

 2- کار جریان جولانی و ترکیه اردوغان کاملا بضرر مساله فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی و باعث تضعیف آن (هر چند بصورت موقت) بود.

 3- کاری که در سوریه اتفاق افتاد موجب شد که مسیر رساندن سلاح به فلسطین و لبنان از مسیر سوریه جولانی متوقف شود و اگر جولانی و اردوغان در خط و نشان خود برای رژیم صهیونیستی صادق بودند حداقل می گذاشتند سلاح از مسیر سوریه برای رزمندگان حماس و حزب الله ارسال می شد نه اینکه این مسیر را متوقف کنند. (در حالی که سیاست تقابل با رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی ایجاب می کند که حتی اگر فرضا آمریکای کافرو انگلیس خبیث هم به جبهه مقاومت بخواهند سلاح برسانند، نباید مانع شد، زیرا نابودی رژیم امروز اولویت اصلی است.)

 4-جولانی نیاز نیست به لفاظی کمک به فلسطین بپردازد، او همین که در مقابل رژیم صهیونیستی در سوریه ایستادگی کند و نگذارد خاک سوریه در مقابل این رژیم اشغال شود و در اشغال بماند و همچنین مانع این شود که توان نظامی سوریه در مقابل بمباران های رژیم از بین برود، کفایت می کند ( بخش هایی از خاک سوریه مانند بلندی های جولان و درعا تحت اشغال رژیم قرار گرفته، بیش از 800 بار صهیونیستها زیرساخت های مهم سوریه را بمباران نموده و عمده سیستم دفاعی-نظامی سوریه را منهدم کردند، اما جولانی هیچ عکس العملی تاکنون نداشته است) و البته کاری که در سوریه در روزهای گذشته در تقابل با رژیم صهیونیستی صورت گرفت گوشه ای از تقابل جبهه مردمی و برخی از قبائل غیرتمند عرب سوری بود و ربطی به حکومت جولانی نداشت.

 5- اردوغان بجای اینکه به جنگ زرگری و لفاظی با رژیم صهیونیستی بپردازد، همین که مبادلات خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع کند و دیگر کالاهای اساسی این رژیم خبیث را تامین ننماید، کفایت می کند. (ترکیه پنجمین کشور دنیاست که بیشترین حجم تبادلات با رژیم کودک کش صهیونیستی را دارد.)

 6- اما اینکه آیا می شود طوری طراحی نمود که جولانی و اردوغانی که در پازل رژیم بازی کرده اند را مقابل رژیم انداخت و کاری کرد که چاقو دسته خودش را ببرد؟ بله می شود و باید طراحی دقیق و هنرمندانه ای کرد، همچنان که جای هیچ شکی نیست که جریان افغان_عرب ها یا همان القاعده پیشین را آمریکا برای تقابل با شوروی سابق در افغانستان تجهیز و حمایت می کرد، بنحوی که برژینسکی مشاور امنیت ملی رییس جمهور اسبق آمریکا در جمع اعضای القاعده در افغانستان حاضر شده و به روحیه دادن و تشجیع آنان در مقابل شوروی می پردازد ولی بعدها طوری طراحی صورت گرفت که خط اصلی القاعده دشمن درجه یک و نزدیک خودش را آمریکا تعریف نموده و به تقابل جدی با آنان پرداخت.

 نتیجه: حمایت لفظی اردوغان و جولانی از فلسطین مصرف سیاسی داشته و صرفا ابزاری برای سوار شدن بر گرده مجاهدین است، لذا با وضعیت فعلی در عمل و در میدان هیچ چیزی از جانب اینها اتفاق نخواهد افتاد. اما ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

"به توفیق الهی، مناطق تصرف‌شده‌ی سوریه به وسیله‌ی #جوانان_غیور_سوری آزاد خواهد شد؛ شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا هم به‌ وسیله‌ی جبهه‌ی مقاومت از منطقه اخراج خواهد شد."

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.

پر بازدیدترین ها

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
Powered by TayaCMS