مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چرا ما خودمان چهرۀ اسلام را خراب میکنیم؟!
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
چرا ما خودمان چهرۀ اسلام را خراب میکنیم؟!
چرا ما خودمان چهرۀ اسلام را خراب میکنیم؟!
1
21 فروردین 1404, 14:18
چرا ما خودمان چهرۀ اسلام را خراب میکنیم؟!
چرا ما خودمان چهرۀ اسلام را خراب میکنیم؟!
مقام معظم رهبری (مدظله العالی): من توصیه میکنم، اصرار میکنم به علمای اعلام، به روشنفکران دنیای اسلام، به سیاستمداران دنیای اسلام، اینقدر دم از تفرقه نزنند. یک عدّهای در دنیا دارند پول خرج میکنند برای اسلامهراسی، برای اینکه چهرۀ اسلام را در دنیا خراب کنند، [آنوقت] ما هم در درون خودمان سعی کنیم چهرۀ یکدیگر را خراب کنیم، تخریب کنیم، مردم را از یکدیگر بترسانیم! این خلاف حکمت است، خلاف سیاست است. بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بینالمللى وحدت اسلامى در تاریخ 19 دی 1393 واژگان کلیدی: اسلام، رهبری، وحدت، اتحاد، تفرقه، دشمن
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
عکسنوشت امت و تمدن
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
برخی بدون اینکه اجر و مزدی بگیرند، به استکبار خدمت می کنند
8 تیر 1404, 9:38
ارزش ها و پیامهای اخلاقی و تربیتی عاشورا
8 تیر 1404, 9:38
نگاهی تطبیقی به بیانیه عجیب مجمع محققین حوزه و طرح های صلح آل سعود (بخش اول)
8 تیر 1404, 9:38
انتخاب برنامههای تلویزیونی مناسب برای کودک
8 تیر 1404, 9:38
مباحث علمی باید در محیط های علمی مطرح شوند نه غیر علمی؛
8 تیر 1404, 9:38
جدیدترین ها در این موضوع
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهیبخشی
چیزی که در حوزه جنگ نرم بهعنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده میشود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرمافزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتسآپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
8 شهریور 1394, 19:37
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی
معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر میشود، این است که یک مبلغ باید بهگونهای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات بهگونهای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمیتوان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه میتوان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
8 شهریور 1394, 18:54
سرمقاله
«تربیت تبلیغی» واژهای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبانها و محافل علمی افتاد؛ اما بهراستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
21 تیر 1394, 13:55
صفات و ویژگیهای تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم
تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه مهمی باید دارای چه صفات و ویژگیهایی باشند؟
21 تیر 1394, 13:43
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی
هدف این مقاله، بررسی ویژگیهای روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روشهای «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندیها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص میشود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دیندهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دینیابی» از درون، پی به ارزشهای دینی ببرند.
21 تیر 1394, 13:34
پر بازدیدترین ها
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی
هدف این مقاله، بررسی ویژگیهای روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روشهای «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندیها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص میشود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دیندهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دینیابی» از درون، پی به ارزشهای دینی ببرند.
21 تیر 1394, 13:34
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران
این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران میپردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
21 تیر 1394, 12:13
صفات و ویژگیهای تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم
تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه مهمی باید دارای چه صفات و ویژگیهایی باشند؟
21 تیر 1394, 13:43
اسوههای قرآنی و شیوههای تبلیغی آنان
پژوهش پیشرو، بیشتر حول محور شیوه هاى تبلیغى اسوههاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوهاى برجستهتر یا وجهى بارزتر برمىخوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
21 تیر 1394, 12:26
ضرورت و قلمرو «فقه فرزندپروری» در تربیت دینی
فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبکهای آن نیز در دهههای اخیر مورد توجهی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایدهای است که نوشتار پیشرو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
21 تیر 1394, 12:36
Powered by
TayaCMS