مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- همایش گرفتن و حرف زدن از وحدت، کافی نیست
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
همایش گرفتن و حرف زدن از وحدت، کافی نیست
همایش گرفتن و حرف زدن از وحدت، کافی نیست
1
23 فروردین 1404, 14:25
همایش گرفتن و حرف زدن از وحدت، کافی نیست
همایش گرفتن و حرف زدن از وحدت، کافی نیست
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصوّر نکنیم با این [کار] که ما هر سال در هفتۀ وحدت دُور هم مینشینیم، سخنرانی میکنیم، حرف میزنیم، حالا یک جلسه، دو جلسۀ دیگر در این طرف و آن طرف دنیا بنشینیم دُور هم حرف بزنیم، وظیفۀ ما انجام گرفته؛ نه، وظیفه با این چیزها تمام نمیشود؛ لازم است که هر کسی، در هر نقطهای، در هر جایی که حضور دارد، محور بحث مهمّ اتّحاد باشد؛ و بحث کنیم، تبیین کنیم، تحریض کنیم، برنامهریزی کنیم، تقسیم کار کنیم در این زمینهها؛ بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام در تاریخ 2 آبان 1400. واژگان کلیدی: رهبری، اتحاد، وحدت، همایش، شیعه، اهل سنت
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
عکسنوشت امت و تمدن
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
عکسنوشت: بحث علمی مذهبی، جایش در جلسات علمی است نه در منظر و مرئای مردم
7 تیر 1404, 19:20
علم و معنويت؛ همگرايي يا واگرايي
7 تیر 1404, 19:20
قرآن؛ بهار دل عرفای بالله و فقهای راستین
7 تیر 1404, 19:20
آثار تربیتی نماز برای کودکان
7 تیر 1404, 19:20
بیگاری سلمان
7 تیر 1404, 19:20
جدیدترین ها در این موضوع
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهیبخشی
چیزی که در حوزه جنگ نرم بهعنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده میشود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرمافزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتسآپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
8 شهریور 1394, 19:37
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی
معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر میشود، این است که یک مبلغ باید بهگونهای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات بهگونهای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمیتوان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه میتوان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
8 شهریور 1394, 18:54
سرمقاله
«تربیت تبلیغی» واژهای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبانها و محافل علمی افتاد؛ اما بهراستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
21 تیر 1394, 13:55
صفات و ویژگیهای تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم
تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه مهمی باید دارای چه صفات و ویژگیهایی باشند؟
21 تیر 1394, 13:43
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی
هدف این مقاله، بررسی ویژگیهای روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روشهای «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندیها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص میشود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دیندهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دینیابی» از درون، پی به ارزشهای دینی ببرند.
21 تیر 1394, 13:34
پر بازدیدترین ها
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی
هدف این مقاله، بررسی ویژگیهای روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روشهای «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندیها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص میشود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دیندهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دینیابی» از درون، پی به ارزشهای دینی ببرند.
21 تیر 1394, 13:34
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران
این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران میپردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
21 تیر 1394, 12:13
صفات و ویژگیهای تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم
تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه مهمی باید دارای چه صفات و ویژگیهایی باشند؟
21 تیر 1394, 13:43
اسوههای قرآنی و شیوههای تبلیغی آنان
پژوهش پیشرو، بیشتر حول محور شیوه هاى تبلیغى اسوههاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوهاى برجستهتر یا وجهى بارزتر برمىخوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
21 تیر 1394, 12:26
ضرورت و قلمرو «فقه فرزندپروری» در تربیت دینی
فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبکهای آن نیز در دهههای اخیر مورد توجهی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایدهای است که نوشتار پیشرو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
21 تیر 1394, 12:36
Powered by
TayaCMS