سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

ویتامین ث به حفظ سلامتی بافت‌های بدن، شکل‌گیری سیستم ایمنی قوی بدن انسان و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. به‌واسطه تقویت سستم ایمنی بدن، ویتامین ث برای پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. میزان مصرف توصیه‌شده ویتامین ث برای بانوان بزرگ‌سال 75 میلی‌گرم در روز و برای مردان بزرگ‌سال 90 میلی‌گرم است. برای تأمین ویتامین ث موردنیاز خود می‌توانید مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

 

گواوا
نصف فنجان گواوا حاوی 188 میلی‌گرم ویتامین ث و 56 کالری است.

فلفل قرمز فلفل قرمز شیرین می‌تواند دوز قابل‌توجهی از ویتامین ث را تأمین کند. نصف فنجان فلفل قرمز حاوی 142 میلی‌گرم ویتامین ث و 20 کالری است. نصف فنجان فلفل قرمز پخته 116 گرم ویتامین ث دارد.

 

 

کیوی
یک کیوی با اندازه متوسط حاوی 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 46 کالری است.

 

پرتقال

یک پرتغال با اندازه متوسط حاوی 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 62 کالری است. اگر آب‌پرتقال را ترجیح می‌دهید، سه‌چهارم فنجان آب‌پرتقال حاوی 61 تا 93 میلی‌گرم ویتامین ث و 79 تا 84 کالری است.

 

فلفل سبز

نصف فنجان از فلفل سبز حاوی 60 میلی‌گرم ویتامین ث و 15 کالری است. هنگامی‌که این سبزی پخته می‌شود میزان ویتامین ث آن به 51 میلی‌گرم می‌رسد.

 

آب گریپ‌فروت

یک نصف از گریپ‌فروت حاوی 39 میلی‌گرم ویتامین ث و 52 کالری است. سه‌چهارم فنجان از آب گریپ‌فروت نیز حاوی 50 تا 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 71 تا 86 کالری است.

 

آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ث را برای بدن انسان تأمین می‌کند (اگر آب سبزیجات بر پایه گوجه‌فرنگی باشد دوز مناسب از لیکوپن، ماده مغذی گیاهی مؤثر در مبارزه با بیماری را تأمین می‌کند). سه‌چهارم فنجان از آب سبزیجات حاوی 50 میلی‌گرم ویتامین ث و 34 کالری است.

 

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین ث است. نصف فنجان توت‌فرنگی حاوی 49 میلی‌گرم ویتامین ث و 27 کالری است.

 

کلم بروکسل

کلم بروکسل ممکن است برای کودکان سبزی دوست‌داشتنی نباشد، اما همواره انتخابی سلامت است که حاوی 48 میلی‌گرم ویتامین ث، 300 میکروگرم ویتامین کا و 28 کالری است.

 

طالبی
یک‌چهارم از یک طالبی با اندازه متوسط حاوی 47 میلی‌گرم ویتامین ث و 51 کالری است.

منبع:  zistnews.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
Powered by TayaCMS