شماره یازدهم و دوازدهم پژوهش‌نامه تربیت تبلیغی منتشر شد.

شماره یازدهم و دوازدهم پژوهش‌نامه تربیت تبلیغی منتشر شد.

شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه تربیت تبلیغی به مدیرمسئولی دکتر حسین قشقایی و سردبیری امید نیک‌ داد، توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شده است.

 عناوین منتشر شده در این شماره عبارتند از:

  • چيستي، چرايي و ضرورت سواد‌ رسانه‌ای براي مبلغان؛
  • بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»: با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای؛
  • واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي؛
  • بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن؛
  • سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (ع) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا (الگو و معیاری اخلاقی-رفتاری برای یک زندگی معنادار).

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تربیت دینی، تربیت زمینه ساز، تربیت سکولار

تربیت دینی، تربیت زمینه ساز، تربیت سکولار

در این نوشتار، مفاهیم به ریشه های تاریخی و مراقبت به این تربیت دینی به عنوان تربیتی میشه باز برای در دست یابی به ایمان و ثمرات آن، و مقایسه این نوع تربیت یا آموزه های بسیکولار برای شناخت بهتر چالش عليا و آسيب ها بررسی می شود.
خاستگاه تربیتی مدارا در قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام

خاستگاه تربیتی مدارا در قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام

مدارا از اصول اساسی زندگی اجتماعی است که در آموزه های قرآنی و حدیثی توجه ویژه به آن شده است.پرداختن به این اصل اساسی در دنیای کنونی که سازوکارهای مدرن امواج گستر، حصارهای جغرافیایی، عقیدتی، فرهنگی و ... را فرو ریخته است. اهمیت آن را دو چندان پیدا می کند.
رابطه تعلیم و تربیت از منظر قرآن

رابطه تعلیم و تربیت از منظر قرآن

این نوشتار نسبت تعلیم و تربیت از منظر قرآن کریم را به کاوش نشسته است
تبیین وظایف و کارکردهای رسانه تلویزیون در تربیت دینی با توجه به ویژگی‌های فضای مجازی

تبیین وظایف و کارکردهای رسانه تلویزیون در تربیت دینی با توجه به ویژگی‌های فضای مجازی

تلویزیون به دلیل داشتن ابعاد بسیار پرنفوذ تصویری در الگوهای ارتباطی، جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد؛ همچنین نقش پررنگ فرهنگ شفاهی در زندگی مردم، جایگاه این رسانه را می‌تواند بیش از سایر رسانه‌ها قرار دهد؛ از این‌رو تعامل آن با نظام تربیتی، در جهت الگودهی رفتار اجتماعی و دینی و بهبود آن، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در مقاله ابتدا به بررسی نقش آموزشی و تربیتی تلویزیون در جامعه و به‌ویژه تأثیر آن در تربیت دینی کودکان پرداخته و در ادامه، نقش آن در بهبود رفتار دینی بررسی شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که تلویزیون ایران در سطح کلان با هدف انسان‌سازی و ایفای نقش مدرس‌های بزرگ تعریف شده است. معنای انسان‌سازی در این تعریف، ایجاد یا رشد انسان دینی است که نسبت به اعتقادات خودآگاهی کامل داشته و بدان‌ها عمل می‌کند. تلویزیون برای معتقدین به دین نوعی شور و آگاهی مذهبی ایجاد می‌کند.

پر بازدیدترین ها

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

فراخوان مقاله فصلنامه آیت بوستان

از همه اهالی قلم و نویسندگان اندیشمند درخواست می گردد، که با ارسال مقاله با رویکردی پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف معارف حسینی ما را مورد حمایت قرار دهید...
فراخوان فصلنامه مطالعات معنوی

فراخوان فصلنامه مطالعات معنوی

فصلنامه علمی ـ تخصصی «مطالعات معنوی» به بررسی معنویت در دوران معاصر می‌پردازد،
جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

جهاد با نفس؛ راه رسیدن به مقامات بلند معنوی

نفس آدمی هر گاه به سوی بدی و پلیدی و زشتی‌های سوق می‌یابد، ایده مقابله با آن اهمیت یافته...
فراخوان مقاله فصلنامه «مطالعات معنوی»

فراخوان مقاله فصلنامه «مطالعات معنوی»

نشریه " فصلنامه مطالعات معنوی" با محوریت نقد جنبش‌های نو پدید معنوی بر اساس نیازهای جامعه و با همکاری نهادهای مرتبط از جمله حوزه و دانشگاه و سازمان تبلیغات آماده دریافت مقالات صاحب‌نظران و اندیشمندان در این حوزه است.
Powered by TayaCMS